THE JAZZ CAVE FESTIVAL | Interviu cu Sebastian Gheorghiu, manager cultural și membru în Consiliul Director UCIMR
Ce va fi diferit anul acesta la Jazz Cave față de edițiile trecute? Spuneți-ne 3 lucruri.
THE JAZZ CAVE FESTIVAL reușește să fie mereu la înălțime, deși coboară în subteran, punând România pe harta celor mai importante festivaluri internaționale de jazz, valorificând patrimoniul cultural și natural.
Ne bucurăm să creștem an de an și să ducem festivalul la următorul nivel, oferind participanților experiențe senzoriale felurile: acustice, gustative, olfactive și chiar curative. Scena Innerland din salina Ocnele Mari demonstrează că muzica poate să vindece nu doar sufletul, ci și trupul.
Ce aspecte de logistică sunt cele mai importante în organizarea unui festival de succes?
Având în vedere că edițiile anterioare au avut loc în Peștera Ialomiței, a fost o provocare să gestionăm aspectele legate de acustica și partea vizuală care țineau de un cu totul alt mediu decât eram obișnuiți.
Anul acesta, în salina Ocnele Mari ne bucurăm și de beneficiile curative și explorăm un întreg oraș subteran, cu mult mai multe facilități, care înlesnesc partea de organizare, deci doar buna dispoziție a participanților ne mai preocupă.
Care credeți că vor fi trupele/artiștii din line-up care vor atrage cei mai mulți oameni în public?
Cu siguranță band-urile de peste hotare, în special cele de peste ocean, vor fi atracția festivalului, însă nici artiștii din România nu se lasă mai prejos.
Cum arată festivalul în cifre? (număr de participanți așteptați, număr de trupe etc.)
Anul acesta, aducem 19 band-uri cu 90 artiști locali și internaționali cu nume mari, din peste 10 țări, de pe 2 continente, într-un maraton jazzistic care ține 3 zile, pe 3 scene din 3 localități din Subcarpați.
Cum vă alegeți trupele/artiștii din line-up? Pe ce criterii vă bazați?
E un proces curatorial bidirecțional. Mergem noi către ei. Vin ei către noi.
Suntem în permanență deschiși la vibe-uri și sound-uri noi, echilibrăm artiștii experimentați cu cei tineri, cărora le oferim expunere. Ușurința cu care colaborăm e și ea un criteriu, ne plac artiștii cu picioarele pe pământ și totodată cu capul în nori.
Care este artistul/trupa pe care visați să o aduceți la Jazz Cave?
Se pun și cei trecuți în neființă? Pe restul, ne ocupăm să-i aducem la edițiile următoare.
Ce alte activități pregătiți pentru ediția din acest an, în afară de concertele propriu-zise?
The Jazz Cave Festival e despre experiențe inedite, complementare cu cele muzicale – degustările de vin pe dealurile domeniului Drăgași, curele de aerosoli sunt benefice pentru oricine, încurajând turismul medical.
De asemenea, Cine-concertul de la Scena Arts District oferă o reinterpretare a filmului mut de referință, „La Souriante Madame Beudet / Surâzătoarea doamnă Beudet / The Smiling Madame Beudet”, regizat de Germaine Dulac în anul 1923.
Timp de aproximativ cinci săptămâni, 4 tineri muzicieni, George Păiș (pian și compoziție), Oana Vardianu (contrabas), Irina Perneș (vioară) și Philip Goron (percuție), au colaborat pentru realizarea coloanei sonore a filmului mut, conferindu-i o nouă existență după 100 de ani.
Care este impactul pe care a ajuns să-l aibă Jazz Cave asupra regiunii în care are loc?
The Jazz Cave Festival a pus România pe harta celor mai importante festivaluri de jazz din Europa și chiar din lume, valorificând obiective turistice neconvenționale pentru astfel de evenimente.
A adus turiștii în comuniune cu natura și a invitat străini și conaționali să se conecteze printr-un limbaj universal – jazz-ul.
Cum vă așteptați să arate Jazz Cave în următorii 5 ani?
Vrem să crească într-un an cât alții în 10. Să avem mai multe scene în spații inedite care să aducă muzica de calitate mai aproape de cât mai mulți oameni.
Spuneți-ne 5 motive pentru care merită să venim în acest an la Jazz Cave
Line-up, locații inedite, apropierea de natură, zile libere, prietenii de neuitat care se leagă under și above the ground.