Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 30/05/2024
Eat & Drink Lifestyle

NUTRIŢIE | Cum să mănânci sănătos şi corect?

Sabina Belu De Sabina Belu
Comentarii NUTRIŢIE | Cum să mănânci sănătos şi corect? Share NUTRIŢIE | Cum să mănânci sănătos şi corect?


Cum să mănânci sănătos şi corect?

Sugestiile pe care vi le oferim sunt perfecte pentru cei ce își doresc un plan alimentar echilibrat. După cum veți observa, „a mânca sănătos” nu este atât de plictisitor pe cât sună, dacă știi ce să alegi!

Pentru a avea un stil de viață sănătos este foarte important să avem un plan alimentar bine definit și echilibrat, din punct de vedere al nutrienților.

Consumul haotic de produse nesănătoase, spre exemplu mâncarea de la restaurantele tip fast-food, contribuie la accelerarea îmbătrânirii metabolismului, consecințele începând să se vadă odată cu trecerea timpului.

Astfel, apar problemele de sănătate de la o vârstă fragedă și nu reușim să ne mai desfășurăm activitățile de zi cu zi în același mod cum obișnuiam să o facem în trecut.

De cele mai multe ori, cauza acestor disfuncționalități se datorează timpului liber insuficient, care nu ne permite să stăm cu orele în bucătărie și preferăm să recurgem la obiceiul shop&go. Mi-am propus să vă împărtășesc câteva rețete gustoase, sănătoase, ușor de făcut și, cel mai important, într-un timp scurt.

MOUSSE DE CIOCOLATĂ CU OVĂZ

Cum să mănânci sănătos şi corect?

Este o rețetă ușoară de digerat, fără zahăr, care se servește dimineața la micul dejun. Se poate prepara cu o seară înainte, deoarece necesită o durată de aproximativ patru ore de stat la frigider.

Ingredientele de care avem nevoie sunt următoarele: o banană, ovăz, unt de arahide, iaurt natural, miere, lapte și pudră de cacao, afine/zmeură.

Începem prin a pasa banana cu o furculiță într-un bol, peste care adăugăm pe rând ovăzul, iaurtul, untul de arahide și mierea. Amestecăm totul până obținem o pastă solidă. Mai apoi, ne apucăm de prepararea topping-ului, unde combinăm pudra de cacao cu miere și lapte. Luăm un pahar, turnăm primul amestec, iar peste acesta adăugăm topping-ul de ciocolată obținut și câteva afine/zmeură.

După timpul necesar de stat la temperatură scăzută este gata de savurat.

BANANA OAT PANCAKES

Cum să mănânci sănătos şi corect?

Majoritatea persoanelor îndrăgesc clătitele, dar evită să le consume din frica de a nu acumula kilograme în plus.

Astfel, am găsit soluția la această problemă: clătite cu ovăz și banane, pentru a vă bucura de un mic dejun sănătos și consistent. Este ideal pentru diminețile în care sunteți pe grabă, deoarece se prepară rapid.

Aveți nevoie de următoare ingrediente pentru a face aceste clătite delicioase: o banană, un ou, fulgi de ovăz, lapte, scorțișoară, praf de copt și sare.

Primul pas este decojirea bananei și tăierea acesteia în câteva bucăți. Mai apoi, le punem în blender și adăugăm o cană de fulgi de ovăz, jumătate de cană de lapte, puțină scorțișoară, un vârf de sare și praf de copt. Pornim blenderul pentru a amesteca ingredientele.

Ultima etapă constă în ungerea cu ulei a unei tigăi și turnarea compoziției obținute, cu ajutorul unui polonic, în formă de cerculețe medii. Este necesar să le întoarcem pe cealaltă parte, când sunt pe jumătate făcute.

Le scoatem pe o farfurie și le servim împreună cu gem, ciocolată sau miere, bineînțeles, după propriile preferințe. De asemenea, putem adăuga și fructe de pădure.

CREAMY VEGETABLE SOUP

Cum să mănânci sănătos şi corect?

În zilele friguroase de ianuarie, propun să încercați această rețetă caldă.

Supa cremă de legume este extrem de rapid de făcut și perfectă să o savurați la ora prânzului împreună cu niște crutoane.

Ingredientele necesare preparării sunt: roșie, morcov, ardei roșu, ceapă albă, bulb de usturoi, dovlecel, ulei de măsline, busuioc uscat, sare, piper, oregano și smântână de gătit.

Totul este simplu, tăiem legumele în bucăți proporționale și le condimentăm cu sare, piper și oregano. Mai apoi, adăugăm ulei de măsline peste acestea și le punem pe toate într-o tavă la cuptor aproximativ 40-45 de minute.

După ce legumele sunt gătite, le punem pe toate într-un blender împreună cu o cană de apă clocotită și 500 ml smântână de gătit, mai apoi pornind blender-ul pentru a mixa toată compoziția.

La final, turnăm supa într-un bol și adăugăm opțional busuioc uscat.

CREAMY PESTO CHICKEN

Cum să mănânci sănătos şi corect?

Această rețetă bogată în proteine (38g) este perfectă pentru a fi servită la cină. Avem nevoie de următoarele ingrediente pentru  prepararea ei: piept de pui, oregano, paprika, sare, piper, ulei, smântână, roșii, spanac și orez.

Pentru început, tăiem pieptul de pui în câteva bucăți medii și le condimentăm cu oregano, paprika, sare și piper.

Apoi, ungem cu ulei o tigaie și punem bucățile de pui, amestecând cu o lingură de lemn timp de aproximativ 10 minute, până când observăm că puiul s-a făcut.

Ulterior, tăiem roșiile în bucățele și le adăugăm împreună cu sosul pesto, smântâna și frunzele de spanac în aceeași tigaie cu bucățile de pui. Amestecăm totul aproximativ 5 minute și turnăm  la final compoziția într-o farfurie.

Ultimul pas este prepararea orezului. Într-o oală de mărime medie punem apă la fiert împreună cu un praf de sare. Când apa începe să clocotească adăugăm orezul. Se fierbe 8-10 minute pe foc moderat. La final, turnăm orezul într-o strecurătoare și îl lăsăm la scurs.

Servim puiul cu pesto și smântână împreună cu orezul.

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută