Festivalul Internațional Shakespeare împânzește Craiova și cheamă publicul să fie parte din spectacolele de stradă
Reprezentațiile outdoor debutează cu un concert gratuit The Tiger Lillies pe 16 mai
“Lumea-ntreagă e o scenă si toți oamenii-s actori” – sunt cuvintele lui William Shakespeare, dar, mai mult decât cuvintele, este fina observație asupra situațiilor și relațiilor.
La 30 de ani de existență, Festivalul Internațional Shakespeare, Craiova transformă orașul într-o imensă scenă în aer liber și prilejuiește participarea intrinsecă a publicului la spectacolul shakespearian, în cadrul spectacolelor outdoor și a spectacolelor construite de scena independentă din oraș în jurul conceptului de pop-up.
Seria de evenimente outdoor debutează joi, 16 mai, de la ora 20:45, în Piața Willian Shakespeare, cu un concert The Tiger Lillies.
Între 16 și 26 mai, orașul Craiova devine o imensă scenă unde, la fiecare pas, oamenii vor găsi instalații, parade, spectacole de improvizație și scene faimoase din opera lui William Shakespeare. Celor peste 100 de spectacole în aer liber li se adaugă alte peste 50 de reprezentații pop-up, în care comunitatea va fi parte din spectacole, chiar în proximitatea casei:
„Pop-up Shakespeare provoacă artiștii independenți din Craiova și din întreaga lume, creând o scenă independentă foarte puternică și foarte aproape de comunitățile craiovene, desfășurându-se atât în piețele publice, parcuri, străzi, trotuare, până în case și curți de blocuri. Este un mod prin care publicul din comunitate se implică în organizarea spectacolelor, începând de la construcția lor – oamenii pot contribui cu piese de mobilier sau recuzită – și mergând până la implicare artistică în reprezentații.” – a declarat Vlad Drăgulescu, președintele Festivalului Internațional Shakespeare.
Pop-Up Shakespeare are la bază conceptul de teatru comunitar, iar echipa festivalului și-a asumat misiunea de a cartografia orașul pentru identificarea a nu mai puțin de 50 de puncte urbane. Dacă și la edițiile precedente ale Festivalului Shakespeare teatrul a ajuns și în cartierele orașului cu reprezentații, de această dată, oamenii sunt invitați să construiască, alături de artiști, spectacolul. Printre reprezentațiile din cadrul Pop-Up Shakespeare se regăsesc „Romeo și Julieta”, „Îmblânzirea scorpiei”, „Jesters’s Fools”, „Socoteala de acasă nu se potrivește…după noaptea de la spartul târgului” sau „Tragica poveste a lui Prius și a Timpeei”.
Din programul outdoor nu lipsesc spectacolele:
-Visul unei nopți de vară, de la Teatrul Stela Popescu din București – un spectacol în care Shakespeare este contemporanul nostru
-Romeo și Julieta – o reinterpretare a celebrei povești de dragoste, de la trupa MedACT a studenților Universității de Medicină și Farmacie din Craiova
-Și dacă n-a fost vis? Alternativă urbană la clasicul Vis de Vară, de la compania ALT EU, Teatru Comunitar – o adaptare modernă și vibrantă pentru teatrul comunitar
-Smashed al companiei britanice Dandini Juggling cu jongleri și o coloană sonoră inspirată de tanztheater-ul Pinei Bausch
-Maclownbeth de la Projecte Longànime, Spania, o tragicomedie viscerală văzută prin ochii a patru clovni
-Las horas negras, Shakespeare en miniatura , producție Chile/Spania a companiei La Roma Teatre
-Stow Pipe Band – o trupă care folosește cimpoaie, chitară bas, tobe din Stow, Scoția
-Kraken Orchestra al companiei Systeme Paprika din Franța, o combinație între teatru și muzică, un moment strălucitor, cu mult umor.
Programul Shakespeare Pop-up Outdoor poate fi consultat aici: www.shakespearefestival.online/outdoor-pop-up/
Aflat anul acesta la al 30-lea an de existență, Festivalul Internațional Shakespeare, Craiova, va însuma peste 300 de spectacole și evenimente și va reuni unele dintre cele mai mari nume de regizori de teatru de talie mondială ai momentului, între care Robert Wilson, Declan Donnellan, Peter Brook sau Robert Lepage.
Organizatori ai Festivalului Internațional Shakespeare: Fundația Shakespeare, Teatrul Național „Marin Sorescu”, Craiova, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L.Caragiale”, București
Finanțatori: Primăria Craiova, Consiliul Local Craiova, Ministerul Culturii, Consiliul Județean Dolj, Ministerul Educației, Institutul Cultural Român
Sponsori principali: NEPI Rockcastle, Promenada Mall Bucuresti, Promenada Mall Craiova
Sponsori: UniCredit Bank, AQUA Carpatica, Epson, Drinks&more, Popeci Auto – Partener Autorizat Mercedes-Benz, Distribuție Oltenia
Partener de tehnologie: Vodafone România
Parteneri: Ambasada Marii Britanii la București, British Council, UNESCO, Ministerul de Externe, Universitatea din Craiova, Facultatea de Automatică Calculatoare și Electronică, Facultatea de Mecanică, Facultatea de Horticultură, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Facultatea de Litere, Universitatea de Medicină şi Farmacie din Craiova, Rotary Probitas, G Architecture
Parteneri media:TVR 1, Radio Guerrilla, Radio România Cultural, Cărturești, Zile și Nopți,, Ziarul Metropolis, Happening, BookHub, Zile și nopți, Liternet.