Primăvara debutează cu secetă în teatrele bucureştene, premierele putând fi numărate pe degetele de la o mână.
Prelungirea fără vreun orizont a interimatelor la conducerea unei bune părţi a institutiilor bugetare, de neînţeles pentru publicul spectator, în asociere cu zbaterea pentru supravieţuire, nu întotdeauna inspirată în ceea ce priveşte alegerea proiectelor, ale teatrelor independente, nu sunt de natură, cel puţin pentru moment, să ne facă să plasăm acest segment cultural pe o poziţie fruntaşă în agenda noastră de going out.


Cu Adrenalina lui Gabriel Sandu de la Excelsior, spectacol pe care, altfel, îl aşteptăm cu un deosebit interes… nu se face primăvară.
Mai câştigaţi sunt posesorii de copii, fiindcă TIC a renăscut odată cu redarea în folosinţă a Sălii Mari şi anuntă peste 30 de reprezentaţii în “Luna lui Ion Creangă”, OCC are premiera cu Flautul fermecat, montare potenţial reuşită, ţinând cont de expertiza regizorului Cristian Mihăilescu şi a premiatului scenograf Adrian Damian, iar pe scenele Indie merită descoperite spectacole precum Zaharaşka, de la Teatrul de Artă, sau Momo, de la Centrul Replika.
Din fericire, ploaia torenţială de concerte programate zilele astea vine să compenseze ariditatea din spaţiul teatral.
Fiindcă am amintit de opera lui Mozart, pentru amatorii de muzică clasică martie este o lună plină (de oferte), de la prezenţa celebrilor artişti lirici Ruxandra Donose şi Ramón Vargas în Carmen, pe scena ONB, în serile de 1 şi 3 martie, sau recitalul îndrăgitei soprane Irina Baianţ de la Ateneu, din seara de 23, până la concertul Grieg & Mahler susţinut de Orchestra Naţională Radio pe 29 martie, cu reputatul compozitor şi dirijor francez Frédéric Chaslin la pupitru.


În privinţa party-urilor şi concertelor tematice, dedicate Zilei Femeii, cu mai multă sau mai puţină substanţă, aglomeraţia din calendar este atât de mare încât fiecare va trebui să opteze în funcţie de propriul gust şi disponibilitate, fie că e vorba de un brunch cu Alexandra Ungureanu la Berăria H sau de revederea lui Ştefan Bănică la Circul Metropolitan, de noua ediţie Nostalgia, care se va întâmpla în Hala Laminor, de show-ul K-Pop al trupei coreene TRENDZ la Sala Luceafărul ori de concertul de 8 martie de la Quantic, susţinut de… Paraziţii.
Dacă ne oprim doar la o singură locaţie, Sala Palatului, şi numai la show-urile din jurul lui 8 martie, între 6 şi 13 mai exact, în care se vor auzi de la Orice femeie e frumoasă (Iana Novac) la Irina Rimes va invita in Sufrageria Irinei, realizăm că traversarea cu succes de public a acestei perioade va fi un veritabil test pentru mulţi dintre artişti.
Dincolo însă de pretextele de celebrare ce vin şi se duc, îmbucurător este că “motoarele” live-urilor din Bucureşti duduie (în cazul Quantic chiar bubuie, dată fiind abundenţa de manifestări ale rock-ului extrem, ce se încheie pe 30 martie cu U.D.O.), aşa că Hard Rock Cafe (Tiger Lillies, Delia, Alternosfera), The Pub (Publika, Iris, Axis), Control Club (Hackedepicciotto, The Bad Plus, Gunshee) şi Expirat (Urma, Şuie Paparude, OCS) îşi reconfirmă statutul de sanctuare pentru amatorii de muzică făcută şi ascultată “pe viu”.