Brandurile nu reprezintă doar o simplă etichetă, ele sunt mult mai mult decât atât. Fiecare business are un nume, iar foarte multe ajung să aibă și un renume, rezultat bazat pe doi factori la fel de importanți: viziunea bine comunicată de către lider și sarcinile corect îndeplinite de fiecare membru al organizației. Fie că o numim „organizație”, „companie”, „societate”, „întreprindere”, „unitate”, „loc de muncă”, „job”, sau „a doua familie”, ne asumăm o misiune și ne raportăm la această entitate, ajungând să ne identificăm total sau parțial, cu valorile acelui loc.
Viziune, misiune și valori. Poate că vă este cunoscut acest trio; este vorba despre cei trei piloni pe care se sprijină organizația ta, și totuși – pentru un echilibru total – ar mai fi nevoie de al patrulea pilon. În strategia și comunicarea de business lipsește adesea cel mai important element – angajatul. Fără oameni implicați, fără resursele esențiale (resursele umane) despre ce mai putem vorbi?
Orice vis de business (sau viziune) este ceva subiectiv, însă este imposibil de îndeplinit pe cont propriu. Tocmai de aceea, există angajați sau colaboratori, oameni care acceptă să lucreze pentru tine – indiferent dacă ei cred sau nu în ideea ta, în visul tău. Companiile care au rezistat generații întregi se mândresc și astăzi cu fondatorul sau fondatorii lor, aducând mereu în discuție visul care a însuflețit totul, care a motivat zeci, sute, poate mii de oameni să lucreze la perpetuarea business-ului.
Nu există afaceri de succes fără angajați pasionați de munca lor. Da, este adevărat că un procent semnificativ dintre angajați nu și-au descoperit menirea, vocația, pasiunea, jobul ideal. Însă, la fel de adevărat este faptul că din ce în ce mai mulți au curaj să caute acest „diamant” și reușesc să se bucure cu adevărat de rezultatele muncii lor, fiind plătiți să facă exact ceea ce ei îndrăgesc mai mult.
Încurajând oamenii din interiorul companiei să își descopere adevărata vocație, riști să pierzi pe cineva care alege să plece pentru a se dedica pasiunii sale. Nu este o pierdere, este un câștig, iar dacă am discuta mai des la conferințe și workshopuri despre aceste alegeri, am fi cu toții mai câștigați. Și am putea să întărim echipa, ajutând oamenii să-și (re)descopere propriile viziuni, misiuni și valori.