Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 20/01/2023
Lifestyle

Care sunt primele semne ale eșecului unei afaceri

Redacția Online Zile și Nopți De Redacția Online Zile și Nopți
Comentarii Care sunt primele semne ale eșecului unei afaceri Share Care sunt primele semne ale eșecului unei afaceri
afaceri


Pe cât de interesant este să fii propriul tău șef, pe atât de plină de provocări poate fi această experiență. Una dintre aceste provocări este posibilitatea ca afacerea să eșueze. Dar, dacă ești suficient de ager să observi semnalele de alarmă, ai putea fi capabil să salvezi situația și să previi o astfel de finalitate.

Unii factori ce pot determina eșecul unei afaceri sunt dincolo de orice control rezonabil, dar majoritatea pot fi remediați, dacă sunt identificați din timp. Orice manager sau antreprenor ar trebui să fie conștient de semnele de eșec, astfel încât să poată schimba strategia de afaceri din timp.

Iată care sunt semnele ce te avertizează că afacerea ta se află într-un impas: 

1. Problemele cu fluxul de numerar

În funcție de natura produsului sau serviciului pe care îl oferă, o afacere poate avea anumite luni în care dispune de mai mulți bani, deci fluxul de numerar este mai puternic, și luni în care fluxul de numerar stagnează sau este negativ.

O afacere trebuie să fie capabilă să identifice faptul că dispune de suficiente fonduri pentru a putea plăti la timp facturile, creditorii și personalul. Dacă în mod constant, nu reușești să acoperi costurile și nu doar într-o perioadă de deficit preconizat sau sezonier, acest lucru indică faptul că este timpul să analizezi afacerea în ansamblu, pentru a identifica motivele specifice ale problemelor cu fluxul de numerar.

Ia în considerare prognoza fluxului de numerar, pentru a înțelege mai bine perspectivele financiare. Acest lucru te va ajuta să identifici ce anume nu merge bine în afacerea ta și să iei măsuri. Poți lua în considerare mijloace alternative de finanțare, dacă acest lucru ar putea ajuta afacerea să își revină.

2. Scăderea vânzărilor

Cea mai mare cauză a eșecului unei afaceri este lipsa vânzărilor. Succesul în afaceri poate fi definit, în linii mari, prin creșterea vânzărilor de la an la an. Dacă vânzările încep să scadă sau chiar să stagneze, este momentul ca afacerea să își revizuiască strategia de marketing.

Regândirea produsului sau a mesajului prin care produsul este prezentat clienților ar putea să genereze mai multe vânzări. Analiza tendințelor de consum ar ajuta, de asemenea, o afacere să decidă dacă ar trebui să își actualizeze ofertele.

3. Managementul deficitar

În spatele unei afaceri de succes se află o echipă de management puternică, ce ia decizii și implementează strategii pentru a consolida încrederea personalului și a clienților. O conducere lipsită de experiență, care nu reușește să gestioneze problemele de personal sau relația cu creditorii, este un semn al unui posibil eșec al afacerii.

Pentru ca o afacere gestionată deficitar să nu ajungă în stare de insolvență, ai putea să apelezi la ajutorul unui expert contabil sau al unui practician în insolvență, care poate indica domeniile de îmbunătățire asupra cărora să se concentreze.

4. Pierderea clienților cheie

A te baza prea mult pe unul sau doi clienți cheie pentru majoritatea veniturilor reprezintă o abordare de mare risc, în afaceri. Ofertele concurenților nu pot fi controlate și ar putea să fie, la un moment dat, tentante pentru clienții tăi, iar dacă nu ai posibilitatea de a le prezenta o ofertă mai bună, i-ai putea pierde. 

De aceea, afacerea ta ar trebui să dispună de resurse suplimentare sau de posibilitatea de a apela la surse suplimentare de finanțare, în cazul în care pierde un client cheie. Astfel, ai putea atenua repercusiunile financiare ale pierderii unui client important. 

Totodată, ar trebui să analizezi constant oferta concurenței, pentru a te asigura că produsele sau serviciile tale răspund nevoilor și așteptărilor clienților. În caz contrar, afacerea ar putea să eșueze în scurt timp.

Așadar, afacerile eșuează din mai multe motive și există câteva semnale de alarmă, care indică faptul că afacerea ar putea fi pe o pantă descendentă. Oricare ar fi motivul, înainte ca afacerea ta să ajungă într-un punct mort, va trebui să cauți idei pentru a o readuce pe linia de plutire. Identificarea acestor soluții te poate exclude din statisticile numeroaselor afaceri care eșuează în primii ani.

Sursa foto: Shutterstock.com

Galerie imagini

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută