La Salumeria – Mica Italie de pe Calea Victoriei
Deschisă la jumătatea anului trecut, la început de vară, La Salumeria este localul unui italian stabilit în România și care a decis că e momentul ca pe Calea Victoriei, zonă a Bucureștiului care devine mai populară ca Centrul Vechi, să apară și un local cu produse italienești de cea mai bună calitate.
Locul în care a apărut, gangul de pe Calea Victoriei, peste drum de gelateria Velocità nu a fost ales la întâmplare.
Emmanuel Dalpasso locuiește în zonă de mai bine de 10 ani, iar gangul de aici i-a plăcut pentru că este un pic ferit de aglomerația de la bulevard, dar totuși destul de aproape pentru a nu duce lipsă de clienți.
Cum a apărut La Salumeria? Cine sunt oamenii din spatele acestui business și cum ați ajuns la acest concept?
Conceptul La Salumeria a apărut într-o duminică, într-un restaurant din București, când luam masa cu prietena mea, Dumitrița, care este și partenerul meu în localul acesta. A început ca un joc la o sticlă de vin. Am început să dezbatem cum am face noi un local italienesc de un nivel mic, adică nu restaurant, ci o băcănie italienească. Și, încet încet, această joacă a devenit realitate.
Spuneți-ne un lucru mai puțin știut despre produsele și preparatele voastre.
Toate produsele noastre sunt aduse din Italia, importate. Am ales o selecție de brânzeturi Caseificio din regiunea Abruzzo. Pentru mezeluri am ales Levoni, una dintre cele mai renumite firme pentru calitate din Italia. La nivel de paste avem Verrigni, care se regăsesc în top 4 paste al oricărui italian care știe ce vorbește. De asemenea, este și singurul brand de paste din lume care folosește o matriță de aur. Pentru sosuri și ulei am ales Ursini, care anul acesta a fost desemnat unul dintre cele mai bune uleiuri de măsline din Italia.
Sunteți deschiși doar de câteva luni, dar deja aveți o clientelă fidelă. Care este „rețeta succesului” vostru?
Cum spuneam mai sus, consider că rețeta câștigătoare pe care am mizat a fost compusă din produsele respective și simplicitate, mai ales în ceea ce privește focaccia, dar și fără adaos de multe sosuri, fără prea multe condimente care să acopere gustul materiei prime, care este de o calitate superioară italienească.
Da, avem deja clienți fideli. Sunt oameni care revin atât pentru cumpărături pentru acasă, dar și pentru stat aici, la un pahar de vin cu un platou de brânzeturi și mezeluri alături. Acum lucrăm și la fidelizarea clientelei pe timp de iarnă. Spun asta pentru că avem locuri în interiorul micuț, dar așa mic cum e, îl avem și ne bucurăm de el din plin. Dar, da, au trecut doar 5 luni și avem deja clienți fideli.
Care a fost cea mai mare provocare de care v-ați lovit până acum?
Provocator a fost totul de la început, din cauza poziției noastre: într-un gang pe Calea Victoriei Când lucram la interior, toată lumea spunea că sunt nebun, că de ce nu deschid ceva pe stradă, dar eu am vrut un loc mai îndepărtat de aglomerație, dar care în același timp să fie tot în centru, pentru că e și zona mea în care locuiesc de 10 ani.
Care este impactul pe care v-ați dori să-l aibă localul vostru asupra orașului sau asupra zonei în care l-ați deschis?
Impactul mi-aș dori să fie strângerea unei comunități iubitoare de vinuri bune și de ieșit în oraș și iarna și vara. În București eu locuiesc din 2005. Cu localul am făcut o schimbare radicală, ca în fiecare an în care schimb și infrastructura și tipul de lume și genul de local. Acum, fiind un oraș în continuă mișcare, trebuia să încerc și ce îmi place mai mult. Nu cred că am greșit deloc, iar impactul spun eu că începe să se vadă deja.
Care e cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o din perioada de activitate?
Cea mai importantă lecție, muncind efectiv, vine din rezultat.
Text de Gruia Dragomir