Bucureştiul era cunoscut în Europa, şi chiar şi în Statele Unite – mai ales după fabulosul turneu de lobby în USA al Reginei Maria, considerată ‘cea mai elegantă şi emancipată regină a lumii, după cea a Angliei’ -, drept „MICUL PARIS”.
Dincolo de educaţia noastră de elită filo-franceză/francofonă, Bucureştiul îşi câştigase în domenii esenţiale o „reputaţie” aproape de netăgăduit. Astfel, era asociat Oraşului Luminii, cea mai importantă Capitală a lumii la acea dată, prin câteva „certitudini”:
* Viaţa culturală de înalt nivel, exportată din plin în „Marele Paris” ca întemeietori de şcoală, nu doar nişte nume mari: BRÂNCUŞI – Sculptură / ELIADE – Istoria Religiilor / TZARA – Dadaism / IONESCO – Teatru / ENESCU – Simfonism / BRAUNER – Suprarealism, etc.
* Arhitectură. Eram renumiţi la acea vreme prin şcoala noastră de arhitectură, considerată revoluţionară. Anii ‘20-‘30 au fost de reper în modernismul lumii, foarte prezenţi în noile creaţii arhitecturale ale Bucureştiului, în marile case boiereşti şi palate, fie de puternică inspiraţie franceză/pariziană, fie de un stil unic, toate însă apreciate unanim.
* LifeStyle. România era singura ţară din Europa ce avea două cazinouri în primele 5 ale lumii, la Constanţa şi la Sinaia. Mulţi le puneau în Top 3 mari locaţii de gen, alături doar de Casino de Monte Carlo.
* Moda şi calitatea accesoriilor create în Bucureşti erau puternic inspirate şi dezvoltate după cea de la Paris, Bucureştiul fiind considerat din punct de vedere al calităţii acestora nr. 1 în Europa, evident, după Paris!
Cred că, pe lângă o renaştere a cazinourilor legendare şi o recuperare ai marilor creatori români şi a operelor acestora, alături de regăsirea şi renovarea marilor cartiere, case şi palate interbelice, MODA este un factor esenţial de „recâştigare”, de „dovedire” a calităţii şi atemporalităţii elementelor specifice vremii şi inspiraţia lor pariziană, reinterpretată creativ şi calitativ naţional, adusă de această dată în MODERN, în ACTUAL, condiţie esenţială a viabilităţii lor în fashion-ul de valoare autentică.
Astfel, dacă se creează în cadrul evenimentelor noastre derivate fericit din „FASHION MOMENTS” – show-urile mele de STILISM CREATIV – o astfel de „demonstraţie” de modă actuală, fresh, trendy, care să conţină şi să integreze fericit elemente specifice interbelice, putem să spunem că ne împlinim această „datorie” creativă faţă de epoca noastră de glorie, demonstrând că ea este aşa, dar şi că se regăseşte coerent şi firesc în actualitatea modei.
După reuşita absolută a show-ului nostru CHIMONOUL Japonez vs IA Românească şi ca un posibil preambul al acestei călătorii stilistice printre marile icon-uri şi elemente fundamentale, multiculturale, ale lumii, reinterpretate unic în look-uri de an 2022/2023, acum demonstrăm că ROMÂNIA INTERBELICĂ trăieşte, e credibilă şi modernă. Am făcut din Bucureşti, din nou, în acest hub cultural de lifestyle, ARCUB, un loc de demonstraţie fundamentală a modei secolului XXI, asimilând perfect elementele eterne ale „MICULUI PARIS” şi redând astfel viaţa unui simbol esenţial pentru noi toţi, pentru România în esenţa ei!
EU CRED ÎN MODA ROMÂNEASCĂ! Iar în acea seară magică de iunie putem spune, alături de cei peste 200 de oaspeţi, că AM RECÂŞTIGAT „MICUL PARIS” prin MODĂ şi STIL!
Alin Gălăţescu
Am lucrat cu o echipa de elită: Make-up – Laura Perian / Hair – Mortasipu Ana-Maria / Designeri – Antonia Nae (Premiul AVANPREMIERE ‘Răzvan Ciobanu 2022’) / Iza Vandee / IE Clothing / Lia Aram / Studio Cabal Clothing / Dobre Florin / Thrones Studio / Anda Mănescu / Genți – Laura Olaru / Pălării: Mădălina Vlad / de Corina Hats. Management: Larisa Movilă şi Manuela Holban. Locaţie: ARCUB / PMB.
Alin este analist de Modă și LifeStyle / Creator de Evenimente: SOIREES DE LA MODE, GALA AVANPREMIERE, FASHION MOMENTS, SPRING – SUMMER – EVENING GALA, BEST NEW COMMERS/ Consilier de Imagine și de Brand / Creator de Proiecte Speciale de Film și Fotografie Arty.