Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 13/04/2022
Eat & Drink Viața Orașului

Mihai Florescu, Operations Manager Gloria Jean’s Coffees România: „Folosim cele mai bune boabe de cafea arabica, culese manual”

Gruia Dragomir De Gruia Dragomir
Comentarii Mihai Florescu, Operations Manager Gloria Jean’s Coffees România: „Folosim cele mai bune boabe de cafea arabica, culese manual” Share Mihai Florescu, Operations Manager Gloria Jean’s Coffees România: „Folosim cele mai bune boabe de cafea arabica, culese manual”


Pentru Gloria Jean’s Coffees, culegerea cafelei se efectuează manual, fiecare fruct fiind cules la momentul potrivit și manipulat cu extremă atenție pentru a obține o cafea de cea mai înaltă calitate, cu o aroma completă. Se folosesc doar boabe de cafea Arabica, cele mai bune boabe Arabica la nivel mondial, fiind crescute la altitudini ridicate.

Află mai multe povești despre istoria lanțului de cafenele care a apărut în anul 1979 în America și care acum este prezent în peste 40 de țări, de la Mihai Florescu, Operations Manager Gloria Jean’s Coffees, România.

Mihai, te rog să ne povestești despre istoria Gloria Jean’s Coffees în România: cum a ajuns acest brand la noi în țară, cum a evoluat el în timp și câte cafenele sunt deschise acum, în câte orașe?

Prima cafenea Gloria Jean’s Coffees a fost inființată în 1979, în SUA, de către Gloria Jean Kvetko, sub forma unui mic magazin de cafea și cadouri. Cu timpul, s-a dezvoltat într-o afacere de cafea gourmet și specialități de cafea care a ajuns să fie prezentă în peste 40 de țări. Începând cu anul 1986, a început să se extindă în sistem de franciză, iar din 2005, întregul lanț de cafenele a fost cumpărat de un francizat din Australia. Așa a ajuns Gloria Jean’s Coffees să fie cunoscut, astăzi, drept un brand australian. Odată cu schimbarea naționalității, s-a născut și un concept nou: self service-take away.

Încă din 2005, brand-ul nostru a devenit din ce în ce mai puternic, magazinele Gloria Jean’s Coffees servind mai mult de 40 de milioane de oaspeți, în peste 1000 de cafenele, pe 5 continente.

În prezent, Gloria Jean’s Coffees este un brand care face parte din Retail Food Group (RFG), cel mai mare operator de franciză pentru produse alimentare cu amănuntul din Australia și printre cei mai mari din lume.

În România, primul magazin de cafea Gloria Jean’s Coffees a fost deschis în anul 2004. În primii ani, magazinele au fost deschise în regim propriu, urmând ca din anul 2008 să continuăm dezvoltarea și în sistem de franciză.

În prezent, în România sunt deschise 9 magazine Gloria Jean’s Coffees, dintre care 7 operează în sistem de franciză, iar 2 în regim propriu. Cafenelele sunt prezente în următoarele orașe din țară: București, Pitești, Constanța, Brașov, Cluj.

Gloria Jean’s Coffees București, Unirii

Ce înseamnă Gloria Jean’s Coffees, care sunt valorile acestui brand și cu ce promisiuni vine spre public?

Evoluția și succesul Gloria Jean’s Coffees depind de angajamentul nostru de a oferi oaspeților cele mai bune servicii și cea mai bună cafea din lume dar și de a crea o atmosferă caldă și familială.

La Gloria Jean’s luăm cafeaua în serios, nu pe noi înșine. Suntem doar o gașcă energică, cu picioarele pe pământ, căreia îi place să cunoască oameni noi și să le servească o cafea grozavă, băuturi răcoritoare și mâncare delicioasă. Suntem întreprinzători și mereu găsim noi modalități de a face ca o vizită la Gloria Jean’s să fie mai distractivă și mai gustoasă.

Ne place să ne facem oaspeții să se simtă bineveniți și confortabili, credem că cel mai important lucru este să servim cafea, pe care clienții noștri o iubesc.

În calitate de specialiști în cafea, de la bob și până la ceașcă, oferim cafea de origine, amestecuri, cafea aromată și decafeinizată, cafea boabe pe care o puteți găsi în magazinele noastre și o puteți achiziționa pentru a o savura acasă. Gama noastră de băuturi include oferte exclusive de ceai, cafea răcoritoare cu gheață, piure de fructe și gheață și multe alte specialități.

Evoluția noastră a fost recunoscută și aplaudată de multe organizații industriale și prestigioase printre care:

  • În 2004, am fost votați Franciza cu evoluția cea mai rapidă din Australia, iar în același an am obținut statutul de „Supermarcă”;
  • Premiul „American Express Supreme pentru cel mai bun Retailer” și premiile „Bank of Queensland pentru cea mai bună franciză”;
  • În anul 2006, cu ocazia înmânării Premiilor Premier’s NSW Exporter, Gloria Jean’s Coffees a câștigat „Premiul exportatorului 2006”;
  • În anul 2006 Gloria Jean’s Coffees a fost desemnat „Francizorul Internațional al anului” de către Asociația de francizare și autorizare Singapore (FLA);
  • Tot în anul 2006 Gloria Jean’s Coffees a câștigat titlul de „Francizorul anului” cu ocazia decernarii Premiilor Pricewaterhouse Coopers Excellence in Franchising;
  • În anul 2009, Asociația Română de Franciză a decernat premiul de excelență Master Francizei Gloria Jean’s Coffees România – pentru profesionalism și calitate;
  • În anul 2015, Gloria Jean’s Coffees a primit premiul de excelență în franciză internațională la Australian MYOB Franchising Awards din Perth.

Viziunea Gloria Jean’s Coffees – Să fim cea mai iubită și respectată companie de cafea din întreaga lume. Ne străduim neobosit să servim cafea de cea mai bună calitate, făcându-i pe fiecare dintre oaspeții noștri să se simtă ca și cum s-ar întoarce acasă atunci când intră într-una dintre cafenelele noastre.

Misiunea Gloria Jean’s Coffees – Gloria Jean’s Coffees se angajează să construiască o familie unită care să servească în mod constant cafea de cea mai înaltă calitate și să ofere servicii remarcabile și personalizate într-o atmosferă vibrantă a magazinului.

Valorile Gloria Jean’s Coffees – Cele patru valori ale noastre reflectă cine suntem și cum abordam tot ceea ce facem. Acestea nu sunt valori care se schimbă de la un moment la altul, de la o situație la alta sau de la o persoană la alta, ci reprezintă mai degrabă fundamentul culturii companiei noastre.

Prin menținerea acestor valori fundamentale, indiferent de cât de mare devine compania noastră, putem păstra ceea ce a fost întotdeauna special la brandul nostru:

  • Parteneriate bazate pe integritate și încredere;
  • Angajamentul față de excelență și inovație;
  • O cultura a bucuriei și a pasiunii;
  • Credința în oameni, realizarea și schimbarea destinelor.

Apropo de public, care este publicul vostru țintă? Cum ar arăta profilul clientului Gloria Jean’s Coffees?

Ne adresăm tuturor categoriilor de vârstă, de la tinerii care preferă băuturile aromate și pline de savoare, până la seniorii experimentați care știu să identifice și să aprecieze un espresso de calitate.

Conform unui studiu de piața efectuat în România, oaspeții Gloria Jean’s Coffees cu vârsta cuprinsă între 26-35 ani reprezinta 38% din totalul oaspeților care frecventează magazinele noastre, unde doamnele și domnișoarele acoperă o prezență de aproximativ 59%.

Ce ne poți spune despre piața de cafea și cafenele de specialitate din România, care a explodat în ultimii ani?

Am observat evoluția accelerată a pieței cafelei și a cafenelelor de specialitate din România, cifrele din acest sector înregistrând un trend ascendent. Considerăm ca fiind benefică această evoluție deoarece conduce către o diversificare a opțiunilor ca și un răspuns la o cerere din ce în ce mai educată a publicului consumator. Ne bucură să descoperim că din ce în ce mai mulți oameni se îndreaptă spre alegerea unei cafele de bună calitate, astfel că prin angajamentul nostru, de a produce și servi cafea premium, suntem ușor de indentificat și ne bucurăm de poziționarea în topul preferințelor acestora.

Unde se poziționează Gloria Jean’s Coffees în comparație cu cafenelele de specialitate?

Considerăm că Gloria Jean’s Coffees reprezintă principala opțiune pentru un segment important al consumatorilor de cafea de specialitate, calitatea ingredientelor noastre speciale sunt cele care ne diferențiază de competitori. Un produs de o calitate excepțională, servit constant conform standardelor noastre de înaltă clasă, determină loialitatea unui oaspete. Un barista profesionist nu este doar priceput în a prepara și servi cafea espresso, ci răspunde și de calitatea și serviciul pe care îl oferă oaspeților.

Folosim cele mai bune boabe de cafea arabica, culese manual, preparăm doar cafea de calitate și astfel ne poziționăm în topul preferințelor iubitorilor de cafea.

Povestiți-ne un pic despre produsele voastre: care sunt cele mai vândute, cele mai apreciate sau cele mai deosebite?

Gama noastră de produse include oferte exclusive de băuturi calde, chillere răcoritoare și nu în ultimul rând, celebra cafea boabe pe care o puteți achiziționa pentru a o savura acasă.

Suntem încântați să constatăm că cele mai comercializate băuturi în magazinele noastre sunt cafelele clasice precum Caffe Late, Cappuccino, Espresso, unde calitatea boabelor de cafea se evidențiază cu ușurință.

În același timp, specialitățile GJC pe bază de cafea reprezintă semnătura noastră și aceasta ne oferă unicitate. În momentul în care descoperi băutura Chocolate Macadamia Latte, vei avea senzația că savurezi o prăjitură într-o ceașcă de cafea. Astfel de exemple pot continua, pentru băuturile calde, cu Irish Nut Crème, Crème Brulle Latte, Caramelatte, Caffe Mocha și multe alte varietăți pe care vă invităm să le descoperiți.

Gama noastră de chillere, băuturi răcoritoare cu gheață pisată, cuprinde o sortimentație variată de băuturi preparate pe bază de espresso, dar include și băuturi fără cafea. Printre celebritățile acestei categorii de produse, putem enumera Very Vanilla Chiller și Crème Brulle Chiller.

Un alt segment de produse cu care ne mândrim este reprezentat de cafeaua noastră boabe care poate fi achiziționată pentru acasă. Aici pot fi descoperite cafele de origine Nicaragua sau Colombia Supreme, blenduri exclusive precum Special Espresso Blend sau Glorious Blend, dar și inconfundabila noastră cafea boabe aromata. Aceasta din urmă, are un procent uimitor de fidelizare a consumatorilor noștri, sortimente precum English Toffee, French Vanilla sau Hazelnut Praline neavând rival.

Coldbrew

Ce ne puteți spune despre boabele de cafea pe care le folosiți la Gloria Jean’s Coffees?

Gloria Jean’s Coffees folosește doar boabe de cafea Arabica, cele mai bune boabe Arabica la nivel mondial, fiind crescute la altitudini ridicate. Altitudinile ridicate înseamnă o variație mai scăzută de temperatură. Nopțile reci și zilele calde permit plantelor să se maturizeze mai încet. Toate recoltele, inclusiv cafeaua, sunt sensibile la infectarea cu ciuperci sau la insecte. La altitudini mari aceste insecte nu pot supraviețui. La cafeaua cultivată la altitudini mari, uleiul se dezvoltă încet, lăsând să se dezvolte cele mai bune calități și arome distincte.

Pentru Gloria Jean’s Coffees, culegerea cafelei se efectuează manual, fiecare fruct trebuie cules la momentul potrivit și manipulat cu extremă atenție pentru a obține o cafea de cea mai înaltă calitate, cu o aromă completă.

Boabele noastre de cafea sunt sortate în funcție de: dimensiune, culoare, densitate, zonă și gust. Sortarea se face prin cântărire electronică, iar detectarea culorii cu ajutorul unor mașini la fel de bine pregătite ca și ochiul. Sortarea manuală este necesară pentru a înlătura boabele care nu întrunesc calitățile care ar fi trecut de sortarea mecanică, întrucât chiar și o singură boabă „necorespunzătoare” poate distruge o întreagă pungă de cafea.

Fiind un retailer de cafea dar și ocupându-ne de prăjirea acesteia, cafeaua noastră este chiar mult mai specială. Astfel, nu facem nici un compromis în ceea ce privește calitatea cafelei noastre, prăjim fiecare cafea la temperatura optimă, pentru a obține o aromă și o savoare desăvârșite. Natura misterioasă și complexă a procesului de prăjire a boabelor de cafea dă naștere aromei unice. Experții în cafea se referă adesea la prăjire ca la „momentul adevărului”.

Asemenea unui vin bun, prăjirea crează multe variații în aroma cafelei ceea ce satisface gusturi diferite ale iubitorilor de cafea.

La Gloria Jean’s Coffees folosim cafea de origine Nicaraguana (America Centrala) de înaltă calitate, care a fost supusă unor criterii stricte de certificare. Această cafea este cunoscută ca Nicaraguan Rain Forest Alliance Coffee. Constituie baza pentru toate cafelele aromate din toată gama noastră. Nicaragua produce cafea cu un corp și o aciditate medie, cu un gust bogat de alună și cu un final fin. Este perfectă pentru cafele aromate.

În procesul de aromatizare, boabele prăjite sunt puse la înmuiat într-un recipient cu lichid aromatizat pentru 5-6 minute. În tot acest timp boabele se vor amesteca, astfel încât să absoarbă tot lichidul. Cafelele cu arome sunt ambalate imediat după ce s-au uscat, pentru a păstra aroma. Cafelele noastre cu arome nu conțin grăsimi, colesterol sau alcool.

Gloria Jean’s Coffees se aprovizionează cu cafea din urmatoarele regiuni: Nicaragua, Colombia, Brazilia, Ethiopia, Burundi, Kenya și Indonezia.

La Gloria Jean’s Coffees luăm cafeaua noastră foarte în serios, așa că nu numai că are un gust grozav, dar ne asiguram că o cumpărăm de la furnizori care au grijă atât de lucrătorii lor, cât și de mediu.

Boabele noastre de cafea provin din întreaga lume și de la numeroase ferme diferite, de toate tipurile și dimensiunile – plantații mari, grupuri cooperative și mici ferme de familie. Acest lucru înseamnă că nu există o abordare unică în ceea ce privește cumpărarea responsabilă, dar noi ne concentrăm pe promovarea unei agriculturi durabile și a unui rezultat mai bun pentru toți.

Care sunt criteriile după care îi alegeți pe cei cărora le oferiți posibilitatea de a deschide o cafenea Gloria Jean’s Coffees?

La Gloria Jean’s Coffees, partenerii noștri francizați reprezintă un element cheie al dezvoltării brandului în România.

Pentru o dezvoltare sănătoasă a brandului Gloria Jean’s Coffees, viitorii noștri parteneri de franciză trebuie să îndeplinească mai multe criterii, printre care onestitate, integritate, spirit antreprenorial și entuziasm. Relația noastră cu partenerii francizați se bazează pe încredere reciprocă, o implicare directă de ambele părți și o bună comunicare.

Gloria Jean’s Coffees, Cluj-Napoca

Cel mai valoros partener francizat este acela care se implică direct în afacere, participă activ la protejarea investiției și dezvoltarea afacerii.

Cum vedeți evoluția brandului Gloria Jean’s Coffees în următorii 5 ani în România?

Planul nostru de dezvoltare pentru următorii 5 ani este strâns legat de identificarea unor locații premium, atât în București cât și în orașele importante din țară. Pentru București intenționăm să deschidem cafenele în regim propriu pentru a acoperi zonele importante astfel încât să fim cât mai aproape de iubitorii de cafea bună.

De asemenea, luăm în calcul extinderea în sistem de franciză atât în București, cât și în țară, în situațiile în care identificăm parteneri potriviți și spații corespunzatoare conceptului nostru.

Nu urmărim o dezvoltare agresivă ci mai degrabă una calculată, având în vedere că fiecare cafenea a unui partener francizat trebuie să fie profitabilă pe termen lung. În acest sens, acordăm o atenție deosebită analizei premergătoare deschiderii unei noi cafenele.

Un interviu realizat de Gruia Dragomir, redactor Zile și Nopți

Galerie imagini

Share

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.