Rezumat
În premieră de marți 23 noiembrie, la Viasat Explore, de la 22:00 Salvatorii din AustraliaCe este salvarea maritimă?
În premieră de marți 23 noiembrie, la Viasat Explore, de la 22:00
- Sezonul: 3
- Nr. de episoade: 10 x 60 min
- Genul filmului: Documentar/ reality
- Titlul original: Aussie Salvage Squad
- Anul: 2021
Salvatorii din Australia
Salvatorii din Australia este un serial de televiziune australian care explorează lumea salvării maritime din Australia, difuzat pentru prima oară în 2018. Primul sezon a fost filmat în Whitsundays, Queensland și se discută și înfățișează misiuni de salvare realizate de experți în salvare marină, ca urmare a unor dezastre naturale, precum furtuni ori cicloane. Pentru filmări, echipa s-a folosit de o varietate de echipamente grele, în special pe un transportor de tancuri Oshkosh M1070. Sezonul 2 a avut premiera în 2020, iar de luna aceasta, telespectatorii pot urmări la Viasat Explore un nou sezon.
Seria se întoarce pentru un nou sezon de misiuni periculoase de salvare, în care o singură greșeală ar putea provoca accidentări grave sau dezastre financiare. Confruntându-se cu vremea mereu schimbătoare, utilaje defecte, erori de comunicare, bugete stricte și termene de predare și mai stricte, topografia dificilă și uneori chiar și câte un animal sălbatic, echipa primește fiecare provocare cu fruntea sus, ba știe și cum să se mai distreze câte puțin, pe parcurs. Seria e încărcată de tensiune, momente palpitante și camaraderie.
Înarmată cu echipament militar și tot felul de mașinării „monstruoase”, echipa de experți în recuperare se îmbarcă în aventuri sălbatice, ale căror mize sunt foarte mare – remunerații mari de bani, plus noi contracte. În această nouă formație și cu zgomotoasele lor echipamente, obiectivul lor este să ducă la bun sfârșit cele mai importante misiuni de salvare din cariera lor. Peisajul este neiertător, iar pericolul financiar depășește orice au preconizat. Prima lor oprire este Țara Arnhem, cunoscută pentru terenul său perfid și pentru gama mortală de prădători gata să lovească cu orice ocazie. Veteranilor Luke și Jacinta, li se alătură Vinnie, un nou recrut, pentru a recupera un iaht cu carena de oțel lung de 13,4 metri numit Fecioara din Templu. Odată cu o furtună uriașă care se apropie și un interval scurt între fluxuri, echipa de salvare va trebui să-și adune toate forțele și resursele pentru a-și face treaba la timp și în bugetul lor fix de 20.000 USD.
Ce este salvarea maritimă?
Este procesul de recuperare a unei nave și a încărcăturii acesteia după un naufragiu sau un alt accident maritim. Salvarea poate include remorcarea, repunerea pe apă sau efectuarea de reparații la o navă. Astăzi, protejarea mediului de coastă de scurgerile de petrol sau alți contaminanți este o prioritate ridicată. Înainte de inventarea radioului, serviciile de salvare erau oferite unei nave afectate de orice navă care se întâmpla să treacă prin apropiere. În zilele noastre, cea mai mare parte a salvării este efectuată de firme specializate, cu echipaj și echipamente dedicate.
Semnificația legală a salvării este că un salvator care are succes are dreptul la o recompensă, care reprezintă o proporție din valoarea totală a navei și a încărcăturii acesteia. Cuantumul este determinat ulterior la o „ședință pe fond” de către o instanță maritimă, în conformitate cu articolele 13 și 14 din Convenția internațională de salvare din 1989.
Conceptul de salvare de drept comun a fost stabilit de Curtea Amiralității engleze și este definit ca
„un serviciu voluntar reușit, furnizat pentru a salva proprietăți maritime aflate în pericol pe mare, dând dreptul salvatorului la o recompensă”.
Inițial, o salvare „reușită” era aceea în care cel puțin o parte din navă sau marfă era salvată, altfel principiul „No Cure, No Pay” însemna că salvatorul nu va primi nimic. În anii 1970, o accidente ale cisternelor cu carenă într-un singur strat a provocat scurgeri grave de petrol. Astfel de victime nu erau atractive pentru salvatori, așa că Lloyd’s Open Form (LOF) a prevăzut că un salvator care acționează pentru a încerca să prevină daunele mediului va fi plătit, chiar dacă nu va avea succes. Această inițiativă a lui Lloyd s-a dovedit atât de avantajoasă, încât a fost încorporată în Convenția din 1989.