Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 20/10/2021
Povești de succes

Povești de succes | RĂZVAN IDICEL

Gruia Dragomir De Gruia Dragomir
Comentarii Povești de succes | RĂZVAN IDICEL Share Povești de succes | RĂZVAN IDICEL


Bunătăți handmade în România, de la dulceață și zacuscă, la ciocolată artizanală

Răzvan Rusu a ajuns în Idicel Pădure (Mureș) în anul 2012, când a început să facă dulceață cu tanti Veronica Gavrilaș. După doar un an și-au făcut fabrica unde s-a născut brandul „Dulceața lui Răzvan”. În anii care au curs de la acel moment, Răzvan și-a tot consolidat brandul și așa a ajuns ca sub numele de „Răzvan Idicel” să lanseze mai multe produse bune și de succes, cum ar fi și „zacusca ca acasă”, prezentă și în unele lanțuri de supermarketuri și hypermarketuri. În 2018 a lansat un alt produs inedit: ciocolată „bean to bar”, care se găsește în multe prăvălii sau cafenele de specialitate. Despre toate ne-a povestit în interviul de mai jos:

Cum a apărut Răzvan Idicel și Prăvălia Idicel? Care e povestea, cine sunt oamenii din spatele acestui business și cum ați ajuns la acest concept? 

Prima dată a fost Dulceața lu’ Răzvan, un nume simplu și relativ hazliu. Totul a început când am cunoscut-o pe tanti Veronica întâmplător, în satul Idicel Pădure. Acum brandul este Răzvan Idicel, pentru că am rămas tot eu și tot la Idicel. Însă, pe lângă dulceață am adăugat câteva produse de suflet: zacusca, ciocolata, crema de alune, toate produse de noi la Idicel și Reghin.

Am pornit de la dorința de a face ceva, am început cu dulceața, iar de acolo am continuat cu ce mi-a plăcut. E musai să îmi place ceva ca să îl adaug în gama de produse.

Echipa este mica, formată din gospodine harnice din sat, conduse de tanti Veronica, o femeie strașnică din sat, care are grijă ca toate să fie cum trebuie. Am și eu o echipă mică la birou și chiar remote, pe partea de marketing și operațional.

Povestiți-ne un pic despre produsele voastre și prin ce se deosebesc de celelalte de pe piața, de (să zicem) concurență.

Ne pregătim toate produsele manual. La zacuscă, de pildă, avem grijă ca legumele să fie tăiate bucăți mari, ca să se simtă gustul, apoi le amestecăm cu linguroiul de lemn în ceaun și avem grijă ca focul să fie tocmai bun. Toate acestea sunt lucruri care țin mai mult de o gospodărie decât de o fabrică.

Dulceața este făcută și ea la ceaun, pe foc de lemne, doar din fructe și zahăr, de aici se simte gustul ca-n copilărie, un pic afumat, aromat.

Ciocolata și crema de alune sunt turnate de noi în laboratorul din Reghin. Peste ciocolata aleasă din boabe prăjite tocmai bine (aici e secretul ca ciocolata neagră să nu fie prea amăruie) așezăm ingrediente aparte, cum ar fi prunele în palincă, cireșele ținute în vișinată, nuca și altele. Crema noastră de alune de pădure cu cacao, cel mai nou produs al nostru, este vegană și făcută doar cu ingrediente naturale.

Cât de greu a fost să ajungeți în magazinele și băcănile din țară?

Noi suntem pe piața de nouă ani. Încet, încet lumea a început să afle despre noi, să ne cunoască și să ne caute. Și așa a apărut și cererea. Mai avem și o colaborare strânsă cu două rețele de magazine mari, care ne asigură o expunere și accesibilitate mai largă în piață, care ne ajută mult. În rest avem o platformă online pe razvanidicel.ro de unde lumea începe să se aprovizioneze.

Aveți și comenzi din afara țării, doriți să intrați și pe piețele de afară (dacă da, care ar fi prima)?

Lucrăm cu câteva magazine românești din Paris și Varșovia și o colaborare foarte bună în Marea Britanie cu un website de produse românești autentice – dema-mana.co.uk. Direct de pe site-ul nostru mai vin comenzi, de regula destul de mari, de la oamenii ce își fac provizii de câteva ori pe an. Mă bucură mult să știu că românii încă țin să consume produse românești tradiționale.

Care este impactul pe care v-ați dori să-l aibă afacerea voastră?

Să fim autentici și liberi să facem ce ne place. Fiecare să aibă locul și meseria lui, de care să aibă grijă. Apreciez mult munca și măiestria și îmi doresc mult ca ce facem noi la Idicel să ne reprezinte. Arta de a face o mâncare bună, care să îți aducă aminte de copilărie.

Cum v-a afectat pandemia și cum v-ați adaptat în această perioadă?

În pandemie ne-am făcut curaj și am făcut rebranding. Așa suntem noi acum Răzvan Idicel. Mi-am dorit mult să ieșim în piață cu ceva nou și am mai adăugat sortimente de zacuscă, am lansat ciocolată în retail, o cremă de alune absolut fantastică și așa ne-am trăit noi pandemia, cu muncă multă și inovație.

Ce planuri aveți pentru Răzvan Idicel și Prăvălia Idicel pentru 2022?   

Pe finalul acestui an am lansat cutia cadou pentru zona corporate. Cutia îmi doresc să spună povestea locală de sustenabilitate și a mâncării gătite încet. Este o colaborare cu mai mulți artizani de produse bune și suntem foarte încântați de cum arată produsul final.

Iar 2022 înseamnă o fabrică nouă la Idicel Pădure. La Idicel am început și continuăm să ne dezvoltăm cu oamenii locului. Ce îmi doresc este să avem mai multe ceaune și un spațiu mai mare unde să primim oaspeți în vizită, să vadă cum facem zacusa, dulceața, ciocolata, crema și cine știe ce ne mai vine nouă în minte. E un proiect ambițios, dar mă bucur mult că am reușit să țin în sat dezvoltarea companiei și oamenii să ne fie alături.

  • Interviu de Gruia Dragomir.

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută