Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 20/07/2021
Artă & Cultură / Teatru

Un singur premiu UNITER a ajuns la Sibiul la ediția 2021, pentru platforma Scena Digitală a TNRS

Zile si Nopti De Zile si Nopti
Comentarii Un singur premiu UNITER a ajuns la Sibiul la ediția 2021, pentru platforma Scena Digitală a TNRS Share Un singur premiu UNITER a ajuns la Sibiul la ediția 2021, pentru platforma Scena Digitală a TNRS


Scena Digitală, platforma de spectacole online a Teatrului Național Radu Stanca a primit un premiu special în cadrul Premiilor Galei UNITER. Acesta a fost singurul premiu obținut de teatrul sibian, artiștii de aici nefiind nominalizați la nicio categorie. 

Lista completă a premiilor UNITER 2021

Premiul pentru întreaga activitate

– Marcel Iureș

– Geta Medinschi

– Ileana Ploscaru

– Ion Parhon

– Alexandru Darie

Premiul președintelui

– Petru Hadârcă, directorul Teatrului Național „Mihai Eminescu” din Chișinău

Premiul special Teatrul Poesis

– Emil Boroghină

Premiul British Council

– Teatrul Basca Timișoara

Premiul special pentru scena digitală

– Mihai Turdeanu

Cea mai bună piesă românească a anului 2020

– „Prințesa care sforăia” de Mihai Ignat

Cel mai bun spectacol – „Inimă și alte preparate din carne”

-“Inimă şi alte preparate din carne” de Dan Coman, regia, video şi universul sonor Radu Afrim, scenografia Irina Moscu, Teatrul Naţional “Marin Sorescu” Craiova;

-“Villa Dolorosa” de Rebekka Kricheldorf, regia Theodor-Cristian Popescu, scenografia Irina Moscu, Teatrul Naţional Târgu Mureş – Compania “Liviu Rebreanu”;

-“Verde tăiat” de Alexandra Felseghi, regia Adina Lazăr, scenografia Andreea Tecla, Asociaţia Pro Teatru, Zalău (proiect co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional).

Cea mai bună regie – Carmen Lidia Vidu

-Cristian Ban pentru spectacolul “MaMe”, textul creaţie colectivă, Teatrul Dramatic “Fani Tardini” Galaţi;

-Leta Popescu pentru spectacolul “(In)corect” de Leta Popescu, Reactor de Creaţie şi Experiment, Cluj-Napoca (spectacol produs în cadrul programului cultural “Decalaj. Naraţiuni intergeneraţionale”, co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional);

-Carmen Lidia Vidu pentru spectacolul “Jurnal de România. 1989”, Teatrul Naţional “I.L. Caragiale” din Bucureşti.

Cea mai bună actriţă în rol principal – Emoke Kata

-Eliza Noemi Judeu pentru rolul Tiadora din spectacolul “Tiadora”, după Maria Manolescu Borşa, regia Sorin Militaru, Teatrul Municipal “Bacovia” Bacău;

-Emoke Kata pentru rolul Eszter Nagy din spectacolul “Toate lucrurile pe care mi le-a luat Alois” de Cosmin Stănilă, regia Andrei Măjeri, Reactor de Creaţie şi Experiment, Cluj-Napoca;

– Alexandra Vicol pentru rolul Fundă din spectacolul “Portugalia” de Zoltan Egressy, regia Vladimir Anton, Teatrul “Mihai Eminescu” Botoşani;

Cel mai bun actor în rol principal – Răzvan Vicoveanu

-Bogdan Farcaş pentru rolul Titta Nane din “Gâlcevile din Chioggia”, după Carlo Goldoni, regia Vlad Trifaş, Teatrul “Toma Caragiu” Ploieşti;

-Şerban Gomoi pentru rolul Tânărul din “O haită de sfinţi” de Neil LaBute, regia Vlad Zamfirescu, Teatrul “Nottara”, Bucureşti;

-Răzvan Vicoveanu pentru rolul Ivan Alexandrovici Hlestakov din “Revizorul” de N.V. Gogol, regia Petru Vutcărău, Teatrul “Regina Maria” Oradea.

Cea mai bună actriţă în rol secundar – Diana Vieru

-Cătălina Mihail pentru rolul Speed din spectacolul “Doi tineri din Verona” de William Shakespeare, regia Alexandru Mâzgăreanu, Teatrul de Stat Constanţa;

-Costinela Ungureanu pentru rolul Alexandra din spectacolul “Inimă şi alte preparate din carne” de Dan Coman, regia, video şi universul sonor Radu Afrim, Teatrul Naţional “Marin Sorescu” Craiova;

-Diana Vieru pentru rolul Marusia din spectacolul “Oraşul cu fete sărace”, scenariu după nuvelele lui Radu Tudoran, regia, scenariul şi universul sonor Radu Afrim, Teatrul Naţional “Vasile Alecsandri” Iaşi.

Cel mai bun actor în rol secundar – Ion Rizea

-Emil Coşeru pentru rolul Ion din spectacolul “Năpasta” (…şi era pădurea singură…) de I.L.Caragiale, un spectacol de Adi Carauleanu, Teatrul Naţional “Vasile Alecsandri” Iaşi;

-Ion Rizea pentru rolul Bunica din spectacolul “Povestea acelor oameni care s-au adunat într-o seară în jurul unei mese”, textul şi regia Radu Iacoban, Teatrul Naţional “Mihai Eminescu” din Timişoara;

-Matei Rotaru pentru rolul Piotr Stepanovici Verhovenski din spectacolul “Demonii. Începuturi”, după F.M. Dostoievski, scenariul, regia, decorul şi proiecţiile video Tudor Lucanu, Teatrul Naţional Cluj-Napoca.

Cea mai bună scenografie – Adrian Damian

-Adrian Damian pentru scenografia spectacolului “Revizorul” de N.V. Gogol, regia Petru Vutcărău, Teatrul “Regina Maria” Oradea;

-Andu Dumitrescu pentru scenografia spectacolului “Pool (no water)” de Mark Ravenhill, un proiect de Radu Nica, Andu Dumitrescu şi Vlaicu Golcea, Teatrul Maghiar de Stat Cluj;

-Helmut Sturmer pentru decorurile spectacolului “Rinocerii” de Eugene Ionesco, regia Gabor Tompa, Teatrul Naţional “Mihai Eminescu” din Timişoara.

Premiul pentru critică de teatru – Miruna Runcan

-Miruna Runcan

-Oana Stoica

-Irina Wolf.

Premiul la categoria debut – Diana Mititelu

-Tudor Dreve pentru regia spectacolului “Nevrozele sexuale ale părinţilor noştri” de Lukas Barfuss, Teatrul Municipal Baia Mare;

-Diana Mititelu pentru regia spectacolului “Jocuri în curtea din spate” de Edna Mazya, Teatrul de Stat Constanţa;

-Diana Păcurar pentru regia spectacolului “Trei femei înalte” de Edward Albee, Teatrul “Regina Maria” Oradea.

Cel mai bun spectacol de teatru radiofonic – Insomnia

-“Totul e bine când… se termină”, adaptarea radiofonică şi regia artistică Mihnea Chelaru, Societatea Română de Radiodifuziune;

-“Viaţa dăunează grav sănătăţii”, scenariul radiofonic şi regia artistică Gavriil Pinte, Societatea Română de Radiodifuziune;

-“Insomnia”, scenariul, documentarea şi regia Robert Bălan, Asociaţia Art No More, Bucureşti (Proiect co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional).

Cel mai bun spectacol de teatru TV / teleplay – „Shorts”

-“Gottlieb”, adaptare după “Biedermann şi Incendiatorii” de Max Frisch, adaptarea pentru televiziune şi regia artistică Andrei Măgălie, Societatea Română de Televiziune;

-“Shorts”, după Samuel Beckett, regia Zalan Zakarias, Teatrul “Tomcsa Sandor”, Odorheiu Secuiesc;

-“V.I.P. – Very Isolated Person”, adaptare liberă după “Pescăruşul” de A.P. Cehov, conceptul şi regia Paula Lynn Breuer şi Olga Torok, Teatrul German de Stat Timişoara.

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută