Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 27/05/2021
Eat & Drink / Bere craft Lifestyle Povești de succes

POVEŞTI DE SUCCES | Stația RomBeer – afacerea care-ți oferă bere artizanală românească la pet

Gruia Dragomir De Gruia Dragomir
Comentarii POVEŞTI DE SUCCES | Stația RomBeer – afacerea care-ți oferă bere artizanală românească la pet Share POVEŞTI DE SUCCES | Stația RomBeer – afacerea care-ți oferă bere artizanală românească la pet


Igor Leșan este un antreprenor originar din Republica Moldova, care și-a făcut studiile la Cluj și și-a deschis prima afacere în București: Stația RomBeer. El a oferit românilor pentru prima dată bere de calitate la pet, produsă de micro berării artizanale locale. A început în București, dar într-un timp foarte scurt s-a extins în toată țara, în momentul de față existând 19 Stații RomBeer: 8 în capitală și 11 în țară. Igor ne-a răspuns la câteva întrebări despre afacerea sa inedită. 

Cum a apărut Stația RomBeer și cum ați ajuns la acest concept?  

Stația RomBeer a apărut ca urmare a unei necesități personale. Eu sunt băutor de bere, ca și majoritatea românilor (România este pe locul 10 în lume la consum de bere). Încă din 2013 am descoperit că berea nu este o băutură banală, ce are același gust. Într-adevăr, piața actuală din România, în proportie de 99.7%, oferă un singur stil de bere și acela este un LAGER, de o calitate îndoielnică. În 2013 îi descopeream pe băieții de la ZĂGANU. În 2014 am încercat să îmbuteliez berea direct în magazin, dar, neavând utilaje adecvate, a fost o risipă (berea la îmbuteliere face spumă ????). În 2015 am descoperit sistemul ce permitea îmbutelierea direct în magazin, fără pierderi și am acționat. În 2016 am deschis primul magazin de acest fel din România, pentru a testa piața. Aceasta a reacționat foarte bine și atunci a fost luată decizia de a investi în magazine care să ofere o gamă largă de stiluri de bere. Primele magazine, deschise în septembrie 2017, aveau 58 de robineți în total, ce ofereau o diversitate de stiluri de bere, produse exclusiv în România. Din 2016 până-n 2019 am consolidat afacerea și am pregătit-o pentru scalare.

Foto: RomBeer Târgu Jiu și Baia Mare

De ce Stația RomBeer? Aici am făcut o paralelă cu stațiile PECO, unde mergi să te alimentezi cu 50 de lei, 100 de lei sau să faci plinul. Exact la fel este și la Stația RomBeer, consumatorul are libertatea de a alege stilul de bere și cantitatea, noi îmbuteliem pe loc berea ce poate fi consumată acolo unde clientul se simte cel mai bine: acasă, la munte, la mare, la grătar. 

Foto: RomBeer Muncii interior

Povestiți-ne un pic despre oferta voastră. Cu câte branduri de bere artizanală românească colaborați?  

Unul din scopurile principale ale proiectului Stația RomBeer este de a promova consumul de bere locală, bere fabricată de micro producători români. Ținta este de a aduce berea craft la o pondere, în 5 ani, de 10% din piața berii. În acest moment suntem la 0.3%. Stația RomBeer lucrează exclusiv cu produse și producători români. În acest moment lucrăm cu 48 de producători de bere din 72. Oferta Stației RomBeer nu se limitează doar la bere. În portofoliu Stației RomBeer clienții găsesc și vin la vrac, bere fără alcool, sucuri, chipsuri naturale, șorici expandați, toate produse exclusiv în România. Stația RomBeer asta înseamnă: legătura directă între producătorul român și clientul final.

Cât de greu a fost să ajungeți la publicul țintă și să-i convingeți pe consumatorii de bere craft să-și cumpere băutura preferată de la voi, la pet? 

Destul de ușor. Stațiile RomBeer sunt deschise și se pretează a fi deschise în cartiere rezidențiale, așa-zisele zone dormitor. Ne-am orientat să plasăm Stațiile RomBeer în imediata apropiere a locuinței consumatorului. Pet-ul îl folosim doar ca să facilităm transportarea produsului de la magazin către locul de consum, la preț rezonabil. Noi recomandăm consumul imediat. Dar dacă condițiile nu permit, termenul de consum recomandat este de maximum 5 zile. 

Care a fost cea mai mare provocare de care v-ați lovit în anii de activitate?

Cea mai mare provocare cu care ne confruntăm este lipsa culturii de consum. România este pe locul 10 în lume la consum de bere, dar consumatorul nu cunoaște ce este de fapt o bere. Vizitând magazinele RomBeer, consumatorului i se deschid noi orizonturi. Cea mai folosită frază pe care o auzim după prima vizită la Stația RomBeer – „vă mulțumesc frumos, mi-am dat seama că am trăit în minciună”.

Foto: Lansare RomBeer Muncii

Ce v-a determinat să deschideți și magazine în regim de franciză și câte astfel de magazine aveți?  

Sarcina inițială a proiectului Stația RomBeer era, încă de la început, francizarea afacerii. Din acest motiv francizarea propriu-zisă a început abia din decembrie 2019. Trei ani s-a lucrat la concept și funcționalitate, ca să fie cât mai facilă pentru investitori. Și în aceste condiții tot apar mici provocări rezolvabile, dar baza a fost pusă bine de la bun început și rezultatele se văd în piață.

În acest moment, discutăm de aprilie 2021, sunt funcționale 19 Stații RomBeer: 8 în București (Pantelimon nr.111, Mihai Bravu 292, Auchan Vitan, Cora Lujerului, Aviației, Militari residence, calea Plevnei, Lacul Tei). În țară avem deschise Stații RomBeer în Craiova, Târgu Jiu, Alba Iulia, Cluj Napoca, Brașov. Sunt în construcție și urmează la Timișoara, Oțelu Roșu, Târgoviște, Iași, Constanța, Galați, Vaslui, Bârlad, Suceava, Bistrița.

Foto: Lesan Igor

Care este impactul pe care v-ați dori să-l aibă afacerea voastră?

Exact cum am pomenit și mai sus: educarea pieței. Doar prin educare și prezentare facilă putem ajunge real, în 5 ani, la o cotă de piață de 10%

Foto: Auto distributie RomBeer

Cum v-a afectat pandemia și cum v-ați adaptat în această perioadă?

România nu este țara consumatoare de cafenea. Noi consumăm, cel puțin prima cafea acasă. La fel se întâmplă și cu celelalte produse. Noi suntem consumatori casnici. Aici vorbesc și cifrele. În 2019 ponderea berii draft în România era de 5.3%. Asta înseamnă că peste 80% din producția de bere în România este consumată casnic. Pandemia, în acest sens, ne-a ajutat. S-au văzut rezultatele din piață. Unele magazine au avut creșteri de 112% față de perioada anterioară pandemiei. Este o afacere care se dezvoltă rapid și sigur și în timpul pandemiei.

Ce planuri aveți pentru Stația RomBeer pentru următorii 5 ani?   

În 5 ani de zile scopul declarat și realizabil este să avem 702 Stații RomBeer funcționale pe teritoriul României.

  • Interviu de Gruia Dragomir.

 

Galerie imagini

Share

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Esențiale

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.