Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 15/03/2021
Zile si Nopti

Lucruri pe care le știi doar dacă ești fondatorul unei companii… cu Vlad Branga

Zile și Nopti Sibiu De Zile și Nopti Sibiu
Comentarii Lucruri pe care le știi doar dacă ești fondatorul unei companii… cu Vlad Branga Share Lucruri pe care le știi doar dacă ești fondatorul unei companii… cu Vlad Branga


Vlad Branga are, la 29 de ani, o vastă experiență în ceea ce privește munca în companii multinaționale, fiind totodată el însuși fondatorul unei companii. Economist, formator (trainer) și actualmente doctorand în Management, a desfășurat activități de voluntariat (ex.: ESN Sibiu) iar acum, pe lângă Training Incorporated, este Președinte al Asociației „Al 6-lea Jucător” Sibiu.

 

Care sunt greutățile cu care te confrunți atunci când îți propui să fondezi o companie?

În primul rând aș vrea să subliniez faptul că a fonda o companie nu este în sine un lucru greu de făcut atâta timp cât ai o idee în care crezi cu adevărat și un plan de afaceri bine pus la punct. Sigur, partea birocratică ar putea fi eficientizată, însă o dată ce ai o idee în care crezi cu adevărat și de care ești pasionat, toate aspectele birocratice devin mai ușor de digerat. În al doilea rând, consider că greutățile reale apar după înregistrarea efectivă a companiei la registrul comerțului. Spre exemplu una dintre greutățile cu care m-am confruntat eu când am înființat compania Training Incorporated și cu care cred se confruntă orice antreprenor la început de drum este convingerea clienților în ceea ce privește începerea unei colaborări. O altă dificultate care consider că apare atunci când devii fondatorul unei companii îl reprezintă asigurarea unui cash flow constant care să permită acoperirea cheltuielilor (salarii, furnizori etc.).

 

Ce înseamnă că administrezi cu succes un astfel de business?

În general, consider că o afacere este cu adevărat de succes atunci când aceasta este recomandată mai departe de către clienții pe care i-a avut. Cifrele financiare pot fluctua de la an la an, dar retenția clienților este un indicator pe care ne dorim să-l păstrăm mereu constant.

 

Ce activitate are compania pe care ai fondat-o?

Compania Training Incorporated este o firmă înființată în anul 2019 ce s-a născut din pasiunea pentru dezvoltarea personală și continuă a oamenilor, echipelor și companiilor. Activitatea noastră cuprinde atât dezvoltarea și organizarea de programe dedicate pentru companii (ex.: training-uri, teambuilding-uri, coaching – individual și de echipă, și consultanță) cât și pentru persoane fizice (ex.: coaching individual, consultanță, cursuri în regim deschis sau cursuri certificate de către ANC). De asemenea, am lansat recent un magazin online (https://tinc.ro/ro/shop/) prin intermediul căruia oferim servicii de revizuire și optimizare CV, analizare și optimizare profil Linkedin cât și simulări de interviuri. Astfel ne dorim să ajutăm cât mai multe persoane să-și dezvolte brandul personal și să fie cât mai bine pregătite pentru interviuri. Mai multe detalii despre serviciile noastre puteți găsi pe www.tinc.ro

 

De ce anume este nevoie să pui pe picioare o astfel de afacere?

Principalul aspect de care consider că este nevoie pentru a pune pe picioare o astfel de afacere este reprezentat de o pasiune reală a fondatorului pentru domeniul în care dorește ca firma să fie activă. Personal am fost mereu interesat de cum ne putem dezvolta în continuu atât ca indivizi cât și ca echipe sau companii. De aici a plecat și viziunea pe care am setat-o companiei: „Să inspirăm oameni, astfel încât aceștia să își atingă potențialul maxim.” Un alt aspect, foarte important din punctul meu de vedere, este reprezentat de către perseverența și răbdarea fondatorului. Aceste două aspecte sunt esențiale în orice afacere, cu atât mai mult acum în perioada pandemiei. De asemenea, consider că succesul nu vine peste noapte ci trebuie muncit pentru el. În cuvintele lui Winston Churchill: „Succesul vine din eșec după eșec, fără să îți pierzi entuziasmul.”

 

Are loc o asemenea companie pe piața din Sibiu? Dar pe cea națională?

Sigur că da! Consider că atât piața locală cât și cea națională este departe de a fi saturată. Ea este într-o continuă dezvoltare, cu atât mai mult în aceste vremuri când toată activitatea de training s-a mutat în online. Astfel, a trebuit să ne adaptăm pentru a putea face față noilor provocări. Mai mult decât atât, îmi place să consider celelalte companii active pe această piață ca parteneri și nu concurenți. Parteneri în ceea ce privește susținerea oamenilor, echipelor și companiilor în dezvoltarea lor continuă.

 

DE CRISTINA BĂLĂU

Galerie imagini

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută