Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 08/12/2020
Lifestyle / Arhitectură & Design

După 70 de ani, IKEA renunță la tipărirea catalogului anual

Redacția Online Zile și Nopți De Redacția Online Zile și Nopți
Comentarii După 70 de ani, IKEA renunță la tipărirea catalogului anual Share După 70 de ani, IKEA renunță la tipărirea catalogului anual


Ikea a luat decizia „emoțională, dar rațională” de a renunța atât la ediția tipărită, cât și la cea digitală a catalogului său.

După aproape 70 de ani, gigantul suedez de mobilă Ikea renunță la catalogul său iconic, care a inspirat sute de milioane de familii din toată lumea.

Compania nu va mai produce versiuni tipărite sau digitale ale catalogului, au anunțat reprezentanții companiei, potrivit www.businessinsider.com

Catalogul Ikea a fost recunoscut drept cea mai “răspândită publicație din lume” și se tipărea în fiecare an în mai multe copii decât Biblia sau Coranul.

După 70 de ani, IKEA renunță la tipărirea catalogului anual

Decizia Ikea de a renunța la catalog nu a venit ușor. Compania a colectat feedback de la clienți și a decis să se concentreze pe vânzările online.

Ikea a cunoscut o schimbare semnificativă a comportamentului consumatorilor datorită creșterii vânzărilor online. În anul 2019, vânzările online au crescut cu 45% în întreaga lume.

În ciuda creșterii vânzărilor online, Ikea renunță și la catalogul digital, pe care l-a lansat pentru prima dată în 2000. Totuși, compania va lansa o |carte de inspirație” pentru mobilierul de casă, în toamna anului 2021. 

“Timp de 70 de ani a fost unul dintre cele mai unice și emblematice produse ale noastre, care a inspirat miliarde de oameni din întreaga lume”, a declarat Konrad Grüss, director general Inter IKEA Systems.

Ikea a descris decizia ca fiind „emoțională, dar rațională”.

Este pentru a doua oară când catalogul Ikea a ajuns în prim-plan în această toamnă. În luna octombrie, Ikea a reeditat câteva ediții ale catalogului său din 2021, deoarece a inclus o imagine pe care a recunoscut că ar putea întări stereotipurile rasiste.

După 70 de ani, IKEA renunță la tipărirea catalogului anual

În termeni de producție, un catalog IKEA durează nouă luni pentru a fi realizat.

Primul catalog Ikea avea 68 de pagini și a fost lansat în 1951 de către fondatorul lanțului de mobilă Ingvar Kamprad, la opt ani de la lansarea companiei.

După 70 de ani, IKEA renunță la tipărirea catalogului anual

Catalogul a avut inițial un tiraj de 285.000 de exemplare și a fost distribuit exclusiv în sudul Suediei.

În anul 2016 catalogul a atins cel mai mare tiraj. Aproximativ 200 de milioane de exemplare au fost distribuite în 69 de versiuni diferite, 32 de limbi și în peste 50 de țări. Din 2000, Ikea a lansat și o versiune digitală completă a catalogului.

Catalogul, așa cum îl știm acum, este o afacere costisitoare pentru Ikea, având nevoie de aproximativ nouă luni pentru a fi realizat în fiecare an. Pozele catalogului sunt realizate în propriul studio, din Älmhult (Suedia), care este unul dintre cele mai mari studiouri foto din Europa.

După 70 de ani, IKEA renunță la tipărirea catalogului anual

Muzeul Ikea, care se află în același oraș, include o expoziție despre istoria catalogului.

Galerie imagini

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută