Titlul nu este ironic fiindcă se referă la rezultatele unui sondaj realizat în 2018, deci relativ recent, când, pentru a celebra 8 martie, Ziua Internaţională a Femeii, compania americană de ticketing Fandango a chestionat circa 3000 de femei cu vârste cuprinse între 18 şi 54 de ani în privinţa apetenţei pentru filme şi a modului în care sunt reprezentate în acestea.
Iar dacă unele rezultate erau previzibile (82% dintre femei îşi doresc să vadă filme cu protagoniste puternice şi dinamice, eventual regizate şi produse tot de femei) şi, drept urmare, au fost lansate cu succes personaje precum Captain Marvel, Wonder Woman, Rey şi Black Widow, ori filme ca The Kitchen, She’s the Boss, Hustlers sau Miss Bala, altele în schimb au furnizat surprize interesante.
Wonder Woman
Hustlers
73% dintre femei preferă să privească filmele la cinema, deci în primul rând pentru acestea ar trebui concepute aceste produse de Pop culture şi nu pentru un public dominant masculin. Mai ales că 77% dintre spectatoare acuză sterotipizarea rolurilor feminine, iar 62% simt că femeile nu sunt reprezentate în mod egal cu bărbaţii pe marile ecrane.
Pe 8 martie 2018, circa 80% dintre femei (ce reprezintă, în fond, jumătate din omenire) erau convinse că mişcarea Time’s Up, atunci proaspăt fondată, va avea un impact tangibil asupra femeilor din showbiz-ul hollywoodian. Aşa s-a şi întâmplat, în mod progresiv, dacă ne gândim că Margot Robbie (Bombshell), Ava DuVernay (A Wrinkle in Time) sau Patty Jenkins (Wonder Woman) se numără actualmente printre cele mai influente personalităţi din Cetatea Viselor.
The Devil Wears Prada
Surpriza a venit însă din altă direcţie. Că femeile preferă comediile romantice… s-a dovedit a fi o iluzie! Doar 9% dintre ele se dau în vânt după Rom-Com-uri. 22% vor filme de acţiune! Inclusiv dramele şi SF-urile trec înaintea comedioarelor light. Poate şi de asta numărul filmelor ‘însiropate’ a scăzut mult după 2010 şi ne raportăm în continuare la vârfurile din anii ’80-’90 (When Harry Met Sally, Pretty Woman, You’ve Got Mail) şi nu la producţii recente lipsite de “cine-appeal”. Dacă la această constatare adăugăm şi confirmarea faptului că 85% dintre femei sunt factorii de decizie în privinţa alegerii filmelor pentru familia şi prietenii lor, a face recomandări pentru un 8 Martie ‘cinematografic’ este foarte riscant, astfel încât ne limităm la a sugera un combo instructiv de (re)văzut în ajunul Zilei Femeii… Confessions of a Shopaholic şi The Devil Wears Prada. Căci ambele oferă numeroase idei de celebrare, nu?
Material semnat de Ioan Big, Publisher Zile și Nopți