Compozitor de muzică de film și de televiziune multiplu premiat și nominalizat în Spania (Goya, Feroz, Fenix, ASCAN/Asociația scenariștilor de film din Andaluzia), în special datorită OST-urilor la Thriller-ele polițiste ale lui Alberto Rodriguez “La isla minima” și “Grupo 7”, Julio de la Rosa semnează și excelenta coloană sonoră a filmului “Parking” al lui Tudor Giurgiu, coproducție româno-spaniolă a cărei acțiune se desfășoară în spațiul iberic, este vorbit în limba lui Cervantes iar Mihai Smarandache, interpretul rolului principal, are ca parteneri actori de top precum Ariadna Gil (”Labirintul lui Pan” al lui Guillermo del Toro), Belén Cuesta (“Kiki, el amor se hace”, “La llamada”) și Luis Bermejo (“Una palabra tuya”, “Magical Girl”). De la Rosa este însă cunoscut în Andaluzia îndeobște ca rocker proto-punk al cărui carieră solo a debutat cu LP-ul de succes “M.O.S.” din 2004, după ce, în anii ’90, a făcut parte din diverse trupe locale, și, mai mult, el este autorul ludicelor coloane sonore ale comediilor neconvenționale “Juan of the Dead” (cu invadarea Cubei de către zombies) și “Neon Flesh”, filmul european realizat în America de Sud cu bordelul deschis de junele loser Ricky în speranța că va câștiga finalmente respectul mamei sale. Din cele inventariate pe scurt, putem să ne dăm seama că avem de-a face cu un creator de muzică ieșit din tiparele mainstream-ului cinematografic iar aportul său la “Parking” poate fi apreciat ca unul remarcabil.
Eu am intrat în acest proiect pentru că editorul este un tip cu care am mai colaborat la filme ale lui Alberto Rodriguez, iar acesta, ca să îi fie mai ușor la montaj, a folosit muzici de-ale mele ca să realizeze primul cut al filmului. Când Tudor s-a apucat să lucreze împreună cu el, José Moyano e numele tipului, a început prin a vedea acest prim montaj care se derula pe muzică mai veche de-a mea, compusă pentru alte filme. A spus că îi place acea muzică, a întrebat cine a compus-o și după ce i s-a explicat a spus… ‘Îl vreau, aveți telefonul lui? Sunați-l!’. Așa am ajuns eu în acest film. După ce producătorul m-a sunat i-am telefonat repede lui José ca să îl întreb cine sunt acești oameni care mă caută, cine este regizorul, despre ce e vorba în film… iar el m-a asigurat că merită și că regizorul este de treabă. Am făcut asta pentru că în acest moment al vieții mele nu mai vreau să am de-a face cu un regizor detestabil și știi și tu că din ăștia sunt o mulțime. José mi-a vorbit foarte frumos de Tudor și de film, și după aia am primit first cut-ul de vreo două ore și jumătate și de acolo am putut începe să fiu de folos filmului. Trebuie să ajungi mai întâi să simți filmul și eventualele sale lipsuri pentru a decide dacă poți să fii de ajutor. Abia atunci, când am descoperit cât de interesant e, mi-am dat recunoscător OK-ul.
Citiţi interviul complet cu Julio de la Rosa pe cinemap.ro/portret
Interviu realizat de Ioan Big