Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 01/11/2017
Arhiva Zile si Nopti

Cea mai mișto experiență din 2017…

Zile si Nopti De Zile si Nopti
Comentarii Cea mai mișto experiență din 2017… Share Cea mai mișto experiență din 2017…


A fost cu siguranță participarea la Cannes Lions. Pentru cei care nu sunt din industrie, Cannes Lions este Dumnezeul Festivalurilor, polul creativității direct la malul mării, pe Riviera Franceză. Patru luni mai târziu, n-a trecut o zi fără să mă gândesc la alea 10 zile în Cannes. Și vreau să-i mulțumesc pentru șansa asta Teodorei Migadalovici (Ambasador al Cannes Lions în România). O să urmeze un articol lung, dar credeți-mă că merită fiecare cuvânt.

Vă zic pe scurt cum am făcut de-am ajuns acolo, apoi intru direct în lucrurile care mi-au schimbat direcția anul ăsta. Undeva prin martie primeam o bursă la The Alternative School for Creative Thinking. Eu mai urmasem cursurile acestei școli prin 2010 când am și ajuns la Eurobest, fratele mai mic și mai european al Cannes-ului. O altă super experiență care mi-a schimbat viața, fix la început de carieră (o să scriu și despre asta, ani mai târziu încă-mi aduc aminte totul). Ei, și timp de două luni de zile am fost la cursuri, joi și sâmbătă, în fiecare săptămână. Rezolvam brief-uri. Fără comentarii, fără să mă gândesc că mă exploatează cineva. Pentru cei care au tupeul să chestioneze vreodată școala asta, bă, miza era f*****g Cannes. Așa că am tras tare, iar la final de mai am aflat că am câștigat un onorabil loc doi, care ne-a aruncat direct în avionul spre Milano și-n trenul spre Cannes. Pe mine și încă 5 oameni (Miruna, Ruxi, Ștefania, Flori și Tudor).

Și-acum să înceapă distracția, o să încerc să structurez cât mai bine postarea, în speranța că nu v-am plictisit deja. Ordinea în care povestesc lucrurile este aleatoare, sunt lucruri care m-au impresionat și atât.

Structura festivalului: neoficial împărțit de mine în 5:

  1. Conferințe generale despre creativitate, unde veneau de obicei cei mai șmecheri speakeri, ăia la care te așezai la coadă și cu jumătate de oră înainte ca să prinzi loc în sală, asta dacă mai părăseai sala pe tot parcursul zilei.
  2. Conferințe dedicate celor 3 categorii de festival: Lions Health, Lions Innovation, Lions Entertainment (câte 2–3 zile pentru fiecare în clădirea de pe plajă; erau destul de nișate)
  3. Activările brandurilor sau mai bine zis social brand-urilor, ținute pe plajele din jurul festivalului. Aici activitatea începea la 12 și se termina pe la 18:00. Fiecare companie avea diverse acțiuni, de la simple jocuri la conferințe independente, axate pe specificul brand-ului în sine.
  4. Networking: După prânz pe Connection Beach (despre care o să vorbesc în detaliu mai jos), iar după 19:00 exista câte o petrecere unde puteai să mergi să socializezi.
  5. Partea de sport: pe fiecare dintre plajele brandurilor aveai în fiecare zi câte o oră de sport, între 8:00 și 9:00. Aveai o grămadă de opțiuni: interval HIIT, cycling, yoga, volei, etc.

Practic, cât era ziua de lungă, de la 8:00 la ultimul client, alergam de la o conferință la alta, de la o activare la alta; era de-a dreptul imposibil să ajungi la toate. Și nu de puține ori am sărit peste prânz pentru că pur și simplu mâncarea nu era o prioritate.

Ce mi-a placut și mi-a rămas în cap: Aici s-ar putea să n-am o ordine și s-ar putea să fiu subiectivă:

  1. Impresionant de multă lume era prezentă la ora de sport. Toată lumea făcea mișcare, nu conta ora la care te-ai culcat, dimineața erai pe plajă. Bă, și ce bine era să-ți începi ziua așa.
  2. Toată lumea era mobile. Toată lumea.
  3. S-a pus accentul pe idee, pe acea idee care îți transmite emoție, care instigă la conversație, care schimbă lumea și o transformă într-una în care toți avem aceleași drepturi. Poate și d-asta mulți au perceput trend-ul festivalului ca fiind unul social. Personal mi s-a părut că oamenii își doresc ca brandurile să seteze o direcție, un crez, să țină partea cuiva.
  4. Laitmotivul festivalului a fost “attention span-ul”, ba mai mult cum să atragi atenția audienței într-un scroll/ click/ swipe.
  5. Ca ordine în preferințele pentru rețelele sociale aș zice că stăm cam așa: Twitter, YouTube, Instagram, Snapchat, Facebook, Pinterest și Shazam (care nu e neapărat ultima, ci și-a găsit o altă nișă). Blogurile se numără doar în monitorizări de presă, website-urile la fel, spre inexistente.

Ca o sumarizare a utilității rețelelor sociale enumerate mai sus, cred că stăm cam așa:

  1. Twitter: pornește conversații în jurul unui #hashtag. Merge pe ideea dezvoltării unui algoritm care să distribuie conținut de la oamenii în care ai încredere.
  2. YouTube: clar discutăm despre generare de content video de orice fel, un fel de Google video dacă vreți, care încearcă să devină un motor de căutare care să spargă barierele limbajului.
  3. Instagram: în special Instastories, pentru că este despre ce se întâmplă acum, despre actualitate în imagini, despre aderarea la comunități. S-a mers până la aducerea în fața publicului a unor business-uri născute pe Insta;
  4. Snapchat: fii memorabil în 4 secunde. Atât este attention span-ul în 2017, deși vă ziceam mai sus, unele brand-uri consideră că ar fi de o secundă, cât îți ia să scroll-ezi.
  5. Facebook: cred că deja nu mai este o surpriză pentru nimeni că încearcă să acapareze zona de “paid media”. Și să vedeți algoritmi de “do it yourself” ce dezvoltă, mi s-a părut absolut genial că vrea să ajungă la nivelul la care orice utilizator își poate urca ad-urile direct de pe mobil: să le editeze acolo, să le scrie acolo, totul să se întâmple pe un freaking telefon mobil.
  6. Pinterest: dezvoltă un concept (momentan în stadiul beta) care se numește “Lens it”. Concret, dacă eu văd la colega mea o geantă și vreau să știu brandul, sau cum s-o port, îi fac poză, o urc în Pinterest și văd content generat în jurul pozei respective. Un fel de Google it, doar că prin poze. Fără cuvinte.
  7. Blog-uri & website-uri: nimic, nu s-a discutat absolut nimic. Niciunul dintre influencerii de acolo nu era influencer pe content așa cum îl știm noi în România. Oamenii au înțeles că și un amărât de status poate să pornească o revoluție.
  8. Shazam: dacă lucrezi în muzică, film, orice formă de artă vizuală, Shazam este agregatorul pe care trebuie neapărat să fii. Am zis mai sus că și-a găsit o nișă pentru că este altceva decât celelalte. Se dezvoltă în direcția caselor de producție, devenind el însuși o casă de producție.

Ce activări mi-au plăcut:

  1. Peste tot în festival găseai apă, iar lucrul care mi-a atras atenția aici a fost faptul că Shazam împărțea sticle de apă. Asta a fost de fapt activarea lor: sticluțe cu apă pe care le puteai Shazam-ui, care apoi te duceau într-un landing page în care-ți făceai poză și aveai un layout dedicat festivalului pe care îl puteai distribui apoi. QR code nu mai există, totul era scanat pe baza de Shazam.
  2. Activarea de la Snapchat: după mine cea mai tare activare cu obiectiv de awareness. Oamenii au adus o roată imensă și-au plantat-o în fața intrării. N-aveai cum să o ratezi. Lângă aveau și un dispozitiv care vindea Spectacles, the new gadget in terms of video recording: https://www.spectacles.com/
  3. Waze: covorașe cu indicații, adaptate creației de festival. Absolut genial de simple și cu impact.
  4. Plajele, care erau activări în sine, iar aici o să descriu câteva și ce puteai să faci:
  5. YouTube:
  6. toți pereții erau împânziți cu vederi din Cannes, pe care le scriai și ei le expediau pentru tine. Am trimis vreo 5. Deci da, a funcționat activarea.
  7. Aveau pattern-uri pentru tricouri cu layout-uri minimaliste pe care le puteai combina. Oamenii stăteau și 1h30m la coadă să-și imprime tricoul. N-am stat, n-am avut răbdare, au stat fetele

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută