Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 15/10/2017
Arhiva Zile si Nopti

”Londra respiră design” de Mitichi

Zile si Nopti De Zile si Nopti
Comentarii ”Londra respiră design” de Mitichi Share ”Londra respiră design” de Mitichi


Am mai încheiat un sezon de săptămâni ale modei și am concluzionat că, după ce am fost pe rând în Londra, Milano și Paris, tot în Milano mă simt cel mai bine.

Voi începe într-o serie de 3 editoriale să redau percepția personală față de fiecare dintre aceste orașe, din perspectiva unui pion pe table de joc a modei. În toate cele trei orașe există niște legi nescrise dar clare care creează o disciplină impecabilă în care se derulează evenimentele.

Autoritățile locale colaborează perfect cu “actorii” scenelor în care se derulează showurile de moda. Îmi place Londra foarte mult și se vede ca e locul în care am ajuns doar acum un an și încă nu sunt atât de conectat, dar ador să descopăr oameni și locurile care te pot face să îți pierzi mințile prin multitudinea de opțiuni pe care ți le oferă pentru… orice dorești să faci.

Dar Londra e deopotrivă neconformistă și spiritul mercantil e la el acasă. Sa nu uităm că unele dintre cele mai mari corporații ale umii își au birourile centrale acolo. Săptămana modei este insă, pe interior, cuminte și clasică în ceea ce privește structura și showurile.

De ce e însă foarte importantă Londra? Pentru viteza de a crea talente și nivelul uriaș al educației noilor designeri. În topul celor mai importante 20 de universități de design vestimentar din lume, 7 universități britanice domină în totalitate și generează interes pentru toți cei ce vor sa își formeze un nume sau o carieră în domeniu. Central Saint Martin conduce de ani buni acest clasament prin studiile înalte pe care le oferă și prin colaborările cu casele de modă unde aboslvenții își pot face stagiatura sau chiar se pot angaja. Poate mai important decât platforma de studii bogată oferită de Londra, este piața.

Educația pieței de a cumpăra face ca fiecare designer să își dorească să desfacă în acel mediu extrem de ademenitor. “Poporul londonez” este o specie aparte care, în opinia mea, primește ereditar, de ani buni, o calitate pe care nu am regăsit-o nicaieri în lume. Aceea de a consuma intens. Asta face ca economia să funcționeze.

Se consumă servicii și produse de toate felurile și se rulează bani ce determină producătorii sa producă și mai mult. E exact ceea ce își dorește un designer. Doar că, pentru a vinde în Londra, trebuie să și investești și, deja, lucrurile încep să se complice. Toată această piață de consum extraordinar înseamnă că cererea depășeste oferta în multe aspecte, determinând ca prețurile să nu fie accesibile oricui.

Astfel, revenind la saptămâna modei, cred că e mai important aspectul legat de consum și prospețimea continuă a pieței. De aceea branduri precum Tommy Hilfiger, Versus by Versace sau Emporio Armani și-au mutat showurile aici tocmai pentru a crește volumele de vâanzare. Alte branduri exclusiviste și elitiste însă au ales sa se mute în Paris. Asa au făcut Vivienne Westwood și Alexander McQueen.

În editorialul următor ne vom muta și noi la Paris pentru a întelege un alt nivel și o abordare, să spunem originală, a modei.

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută