Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 29/07/2014
Arhiva Zile si Nopti

Obezitatea în România cauzele principale

Zile si Nopti De Zile si Nopti
Comentarii Obezitatea în România cauzele principale Share Obezitatea în România cauzele principale


**Problemele ce țin de greutate și de obezitate sunt într-o continuă creștere, într-un ritm alarmant în întreaga lume, obezitatea fiind considerată boala omului modern**. [Obezitatea in Romania](http://www.romalimenta.ro/images/teme/e640e71b5ec623bd38d06d816500cfce.pdf) a devenit o problemă care ne îngrijorează.

*Mai mult de jumătate din populația Uniunii Europene este supraponderală sau obeză, determinând grave probleme de sănătate cum ar fi boli cronice, boli cardiovasculare, diabet, hipertensiune arterială și anumite tipuri de cancer*.
Problemele psihologice asociate cu obezitatea au devenit comune, se manifestă la scară largă și prezintă un potențial risc de situații grave.

**Cauzele obezității**

Deși, obezitatea este definită ca fiind creșterea în greutate determinată de consumul unui număr mai mare de calorii decât folosește organismul uman, în mod normal obezitatea rezultă dintr-un ansamblu complex de factori.

**Cei mai importanți dintre aceștia sunt**:

**Genetica**

Genele tale pot influența cantitatea de grăsime corporală pe care o stochezi și cum este distribuită grăsimea în corp. Genetica ar putea juca un rol foarte important atunci când vine vorba de cât de eficient este organismul tău în transformarea alimentelor în energie. Tot moștenirea genetică își spune cuvântul când vine vorba de modul în care corpul tău arde calorii în timpul exercițiilor fizice.

**Stilul de viață din familie**

Obezitatea tinde să se manifeste în familii și nu numai din cauza geneticii – membrii unei familii au, deseori, aceleași obiceiuri alimentare, același stil de viață, aceleași obiceiuri în ceea ce privește activitatea fizică. Când un părinte sau ambii sunt obezi, riscul ca fiul/fiica să fie obezi crește semnificativ.

**Inactivitatea**

Inactivitatea aduce, de la sine, creșterea în greutate pentru că atunci când ai un stil de viață sedentar, organismul tău nu arde calorii.

**Mediul înconjurător**

Mediul nostru înconjurător încurajează foarte mult obezitatea: insuficiența locurilor de recreere (prea puține zone cu verdeață, trotuare insuficiente, săli de sport inaccesibile din punct de vedere financiar), lipsa timpului liber, prea mult timp pierdut în trafic.

**Sarcina**

În timpul sarcinii, greutatea unei femei crește în mod necesar și involuntar (în medie 1, 8 – 2,7 kilograme în plus față de perioada dinainte de sarcină). Cele mai multe femei scapă cu dificultate de kilogramele în plus, după naștere. Această greutate acumulată poate contribui la dezvoltarea obezității.

**Somnul**

A nu dormi suficient sau a dormi prea mult poate provoca schimbări la nivel hormonal care cresc pofta de mâncare. De asemenea, lipsa de somn crește nevoia de alimente bogate în carbohidrați și calorii.

**Medicamentația**

Unele medicamente pot duce la creșterea numărului de kilograme, mai ales dacă sunt asociate cu un stil de viață sedentar. Aceste medicamente sunt, de obicei: antidepresivele, medicamentele pentru diabet, steroizii etc.

**Vârsta**

Obezitatea poate apărea la diferite vârste, chiar și în cazul copiilor. Dar, cu cât îmbătrânești, cu atât crește riscul de a acumula kilograme în plus – masa musculară scade și o dată cu ea, se produce încetinirea metabolismului.
De aceea, este cu atât mai necesar să rămâi activ și preocupat de dieta zilnică.

**Obiceiuri alimentare nesănătoase**

O dietă bogată în calorii, din care lipsesc fructele și legumele sau un program alimentar nesănătos (de exemplu, lipsa micului dejun, mâncatul la ore târzii), dar și porțiile supradimensionate pot afecta întreg organismul, ducând la obezitate.

**Factorii psihologici și stresul**

Stările depresive, momentele tensionate, stresul conlucrează la creșterea în greutate. Mulți adulți se refugiază în consumul de mâncare atunci când sunt neliniștiți, furioși, anxioși, găsind un fel de salvare în alimentația pe care o controlează numai ei – unii specialiști au numit acest comportament “mâncatul emoțional”.

*Așadar, alegerea unui stil de viață sănătos, cu o dietă hrănitoare, dar echilibrată, activitatea fizică zilnică (mersul pe jos, exerciții fizice, plimbările în aer liber, obiceiul de a practica sporturi cu devotament), controlul influenței genetice sunt câteva dintre deciziile care ar putea diminua numărul persoanelor care suferă de obezitate și, totodată, de efectele ei extrem de nocive*.

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută