Meniu Zile și Nopți

Un festival din culise

Zile si Nopti De Zile si Nopti
Comentarii Un festival din culise Share Un festival din culise

Despre ce a însemnat Feeric Fashion Days pentru mine ca producător și felul în care se construiește, dincolo de privirile sau cunoștintele publicului, m-am gândit să vă redau aici în două episoade.

Am trecut prin cea mai mare provocare de când produc acest festival dar a fost și cea mai mare realizare. Niciodată nu am spus despre Feeric că este o săptămână a modei până în acest an. S-a dovedit cu adevărat un proiect de calitate despre care, da, acum vorbesc eu aici și îl laud, dar o fac în urma creditului acordat de presă, de cei mai buni bloggeri de modă din România strânși la Sbiu, de impactul internațional, de finanțatori și de o echipă fantastică ce s-a comportat precum mi-am dorit.

Ne-am prezentat în fața presei și pe când auzeam stropii mari în plafon la conferința de presă mă gândeam la cum va fi prima prezentare de la Avrig, că anul acesta nu voi fi la fel de norocos și nu va fi vreme bună. Am făcut primul show doar pentru camerele foto/ video, apoi seara ne-a recăpătat entuziasmul după prezentarea din aeroport care a fost o reușită. Prima zi a fost aproape perfect încheiată cu un vernisaj între prieteni.

Ziua a doua părea să nu aducă nimic bun. A fost decretat doliu național în memoria victimelor din Muntenegru. A trebuit să adaptăm prezentările cerințelor unui astfel de decret și a ieșit mult mai bine. O atmosferă mult mai calmă, fără muzică, la muzeul satului, pe fundal sonor de ciripit de păsărele, cu benzi negre dantelate pe ochii fetelor, seara la Casa Artelor și Podul Minciunilor.

Am reușit două showuri minunate. A doua zi bifată cu spectatori și prezentări reușite. Ziua 3, cuvânt de ordine – PLOAIA. A plouat la ora 17.00 la prezentarea din cetatea Cisnădiaoara dar eram adăpostiți de acoperișul înalt al bazilicii. Urcușul e extrem de anevoios până în cetate și dacă am adăugat ploaia constantă cu accente de răpăială, ne gândeam că spectatorii nu vor fi motivați să vină. Capacitatea era de 70 de persoane. La ora începerii erau peste 80 cărora li s-au adăugat alți 5, 6 spectatori.

UMITOR!! Showul de excepție, atmosfera minunată. Seara ploaia s-a mai potolit. Doar cât să montăm lumini și sunet în Piața Aurarilor și scaunele. Cu 5 min înainte de prezentare, după repetiție și ștergerea scaunelor, a început iar să plouă, și a plouat serios. Scaunele s-au udat dar oamenii au coborât în Piața, au deschis umbrelele, s-au poziționat în interiorul triunghiului de scaune și au vizionat poate cel mai neașteptat show de modă făcut vreodată în România.

Eram cu toții plini de adrenalină și simțeam că până la final de festival nimic nu ne va mai opri să facem cea mai spectaculoasă săptămână a modei pe care a avut-o vreodată regiunea Balcanilor. Vineri ne aflam la jumătatea festivalului. Programasem clasicul show de la Boromir unde lucrurile au mers ca unse.

Am regizat până și producția de dropsuri, am lucrat cu muncitoarele la prezența scenică. Am avut iar mână liberă acolo și a ieșit excelent, cu un public mult peste numărul de scaune, dar un public îndulcit de bufetul de dulciuri anterior prezentării. Seara aveam emoții pentru vreme însă am fost norocos.

După apus s-au aprins luminile la Pasajul Scarilor și la 21.00 oamenii erau deja la intrarea în zonă. A trebuit să respectăm orarul și doar după 30 de minute am permis accesul pe scaune care și aici s-au dovedit puține. Am fost extrem de încântat la final de zi pentru felul în care a decurs festivalul până atunci.

Front raw-ul arăta cum îmi doream acum câțiva ani, cu oameni colorați și specialiști, ca la marile prezentări din renumitele capitale. Nu mă puteam bucura pentru că urma o noapte albă în care pregăteam ordinea din gale, textul prezentării, și ultimele indicații scrise pentru echipa mea. Mi-a luat câteva ore din noapte, am avut timp doar cât să reușesc să fac un duș și să plec apoi la MAX la ora 6.00 AM pentru montarea decorurilor prezentării lui Florin Dobre. În numărul următor voi reveni cu secretele din spatele ultimelor două zile de festival.