Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 22/02/2013
Arhiva Zile si Nopti

Interviu Valeriu Olaru, Directorul CNM Astra

Zile si Nopti De Zile si Nopti
Comentarii Interviu Valeriu Olaru, Directorul CNM Astra Share Interviu Valeriu Olaru, Directorul CNM Astra


Anul 2013 este unul special pentru Complexul Național Muzeal Astra. Se împlinesc 50 de ani de la înființarea Muzeului Tehnicii Populare. Cum va fi marcat evenimentul și care sunt principalele suprize pe care conducerea instituției le pregătește pentru 2013, aflați în rândurile de mai jos.

**Rep.: Ați prezentat de curând situația vizitatorilor pentru anul 2012, de unde s-a putut constata că CNM Astra este în primele muzee din ţară. Ce planuri aveți pentru 2013 pentru a ramane in top?**

**V. O.:** Muzeul trebuie să fie o instituţie activă, creată pentru oameni, iar scopul muzeului este educaţia. Un muzeu fără vizitatori este doar un depozit de obiecte fără viaţă. Prin programele sale muzeul trebuie să se adreseze unor categorii de public. MCPT ASTRA reuşeşte să-i facă pe vizitatorii români să-şi iubească ţara să-şi asume moştenirea culturală, să-i facă mândrii de inteligenţa creatoare a strămoşilor. Prin programele sale Muzeul ASTRA va încerca şi în acest an să atragă un public cât mai numeros. Ne vom adresa tuturor categoriilor de vârstă, dar şi diferitelor categorii profesionale şi de nivel cultural. Scopul este ca împreună să putem petrece cât mai mult timp într-un mediu cultural şi natural care să ne stimuleze tuturor reativitatea şi să ne încarce cu energie pozitivă.

**Rep.: Anul 2013 este unul aniversar pentru CNM Astra. Ce evenimente ați pregătit și ce vom putea vedea?**

**V. O.**: În 2013 Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului împlineşte 50 de ani de existenţă. Este o vârstă a forţei maturităţii, dar şi a bilanţului. În acest an mai aniversăm şi 20 de ani de la deschiderea Muzeului de Etnografie Universală Franz Binder, 20 de ani de când Muzeul Civilizaţiei Transilvane realizează programul Tezaure Umane Vii, 30 de ani la prima ediţie a Târgului Creatorilor Populari din România şi 20 de ani de la fondarea Festivalului ASTRA Film. Pentru Muzeul ASTRA anul 2013 este un an dedicat aniversărilor dintre care, desigur, cea mai importantă este cea a Muzeului în aer liber. Toate manifestările culturale pe care le vom organiza în acest an vor sta sub semnul semicentenarului Muzeului în aer liber.

Acest muzeu este cea mai importantă componentă a instituţiei noastre pentru că în jurul succesului lui s-au creat, pe baza unor importante colecţii, toate celelalte instituţii muzeale. Programul cultural din acest an cuprinde un evantai larg de expoziţii, festivaluri, târguri, demonstraţii şi animaţii culturale menite să atragă publicul şi să-l facă părtaş la succesul şi faima internaţională cîştigate de-a lungul celor 50 de ani de Muzeul în aer liber.

**Rep.: În premieră vom avea în România timbre cu monumente ale muzeului. Cum a început acest proiect și când va fi el concretizat?**

**V. O.:** Poşta Română emite prin Romfilatelia serii de emisiuni filatelice care marchează evenimente importante din diverse domenii de activitate. Atunci când cel mai mare şi mai valoros muzeu în aer liber din România îşi sărbătoreşte semicentenarul este normal ca acest eveniment să fie onorat la nivel naţional chiar şi printr-o emisiune filatelică. Ne aflăm în stadiul pregătirii, împreună cu Romfilatelia, a documentaţiei necesare aprobării emisiei ce va fi lansată în primele zile ale lunii octombrie. Sperăm ca acest eveniment să fie o surpriză atât pentru pasionaţii filatelişti cât şi pentru publicul larg.

**Rep.: Încă de anul trecut ați demarat câteva proiecte de modernizare a infrastructurii în Muzeul în aer liber. Ce se va finaliza anul acesta și cum vor simți vizitatorii aceste îmbunătățiri?**

**V. O.:** Modernizarea infrastructurii şi oferirea unor noi servicii de calitate vizitatorilor noştri este obligatorie într-o lume liberă în continuu progres. Un muzeu modern trebuie să asigure vizitatorilor săi petrecerea agreabilă a timpului liber, începând cu informarea prealabilă, accesul în instituţie, siguranţa, confortul şi satisfacţia în consumarea actului de cultură. Întreaga instituţie, începând cu infrastructura de bază şi până la cel mai neînsemnat post şi personal sunt implicaţi în reuşita unui eveniment cultural. O simplă vizită în Muzeul în aer liber sau într-o expoziţie pavilionară trebuie să constituie un eveniment cultural care să-l motiveze pe vizitator să mai vină la muzeu însoţit de prieteni, familie sau musafiri. Pentru aceasta s-au făcut, sau se află în curs de elaborare şi execuţie, lucrări şi proiecte importante dintre care doresc să nominalizez doar câteva:

– realizarea unei parcări pentru cca. 270 de autoturisme în dreptul porţilor principale de acces în MAL
– un Centru de Informaţii Turistice care oferă consultanţă şi materiale informative tuturor celor interesaţi. Un întreg sistem de facilităţi la accesul în muzeu pe bază de abonamente familiale, personale, gratuităţi, etc.
– un sistem informativ unitar bazat pe o nouă signalistică grafică precum şi instalarea sistemului de informaţii QR la toate monumentele din muzeu
– actualizarea permanentă a informaţiilor pe pagina digitală de informaţii a muzeului, pe facebook, twitter, etc., dar şi proiecte în derulare cu posibilitatea implementării începând din acest an
– reparaţia capitală a cca 6 km de alei pietonale din MAL, monitorizarea accesului şi spaţiului Muzeului în aer liber, înlocuirea gardului de incintă,
– iluminarea parcărilor şi construirea unui modern pavilion multifuncţional la intrarea principală în Muzeu, etc.

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută